Česká historiografie přelomu století v dialogu s Evropou (1890-1914)
Czech historiography at the turn of the century in dialogue with Europe (1890-1941)
dissertation thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/4929Identifiers
Study Information System: 137114
CU Caralogue: 990005804060106986
Collections
- Kvalifikační práce [19358]
Author
Advisor
Referee
Pešat, Zdeněk
Beneš, Pavel
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Czech and Czechoslovak History
Department
Information is unavailable
Date of defense
13. 10. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Pass
Keywords (Czech)
historiografieDlouhé 19. století (1780-1914) je stoletím zrodu mnoha fenoménů, mimo jiné také moderní vědy. Přineslo obrat v hierarchii hodnot i v sociální stratifikaci. V jeho průběhu došlo k demokratizaci přístupu ke vzdělání i díky školským a vzdělávacím reformám, jejichž počátek tkví v tereziánském a josefínském zákonodárství. Když se na sklonku 18. století postupně z barokního polyhistorismu začínají vydělovat jednotlivé vědní disciplíny, věda a vzdělání se stávají vstupenkou mezi "novou nobilitu". Zvláště v českém prostředí, jež zoufale postrádalo - až na výjimky - českou šlechtickou reprezentaci a disponovalo jen velmi úzkou reprezentací ekonomickou, se vzdělání a vzdělávání stalo cestou k vytvoření národní elity. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Dlouhé 19. století (1780-1914) je stoletím zrodu mnoha fenoménů, mimo jiné také moderní vědy. Přineslo obrat v hierarchii hodnot i v sociální stratifikaci. V jeho průběhu došlo k demokratizaci přístupu ke vzdělání i díky školským a vzdělávacím reformám, jejichž počátek tkví v tereziánském a josefínském zákonodárství. Když se na sklonku 18. století postupně z barokního polyhistorismu začínají vydělovat jednotlivé vědní disciplíny, věda a vzdělání se stávají vstupenkou mezi "novou nobilitu". Zvláště v českém prostředí, jež zoufale postrádalo - až na výjimky - českou šlechtickou reprezentaci a disponovalo jen velmi úzkou reprezentací ekonomickou, se vzdělání a vzdělávání stalo cestou k vytvoření národní elity. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)