Využití dobrodružně orientovaných her ve výuce TV v tělocvičně na 2. stupni základní školy
Use of adventurously oriented games in the teaching of physical education in the gym at the second grade of elementary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48906Identifikátory
SIS: 108873
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pokorný, Ladislav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - tělesná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
7. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
dobrodružně orientované hry, hry, výukaKlíčová slova (anglicky)
adventurously oriented games, games, physical educationResumé Diplomová práce se zabývá využitím dobrodružně orientovaných her ve výuce TV v tělocvičně 2. stupni ZŠ. Je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části se věnuji osobnosti dítěte středního školního věku z hlediska tělesného, pohybového, psychického a psychomotorického. Dále se zde zabývám psychomotorikou, psychomotorickou hrou, dobrodružnou výchovou, dobrodružně orientovanými hrami, nářadím a náčiním a motivací. V praktické části jsem zjišťovala skrze anketní otázky a vlastní praxi využití dobrodružně orientovaných her v hodinách TV. Výsledky jsem zaznamenala do grafů a tabulek. Každá otázka byla v diskuzích rozebrána, zhodnocena a byla navržena možná řešení vytyčených problémů. Na předem stanovené hypotézy jsem odpověděla a jejich výsledky uvedla v závěru ( viz. kapitola 3. 5).
This diploma thesis deals with the use of adventurously oriented games in teaching of physical education in the gym at the second grade of elementary school. It is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part is devoted to the child's personality in middle school age in terms of physical, motoric, mental and psychomotor. It also describes psychomotorics, psychomotor game, adventure education, adventurously oriented games, tools and utensils and motivation. In the practical part I examined the use of adventurously oriented games in physical education through the questionnaire and my own practice. The results have been recorded into graphs and tables. Each question was analyzed in the discussions, evaluated and I suggested possible solutions to identified problems. I replied at predetermined hypothesis and stated the results in the conclusion (see Chapter 3 of 5).