Klavírní dílo Bély Bartóka a jeho využití v klavírní pedagogice
Béla Bartók's piano work and his use for piano pedagogy
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48576Identifikátory
SIS: 111234
Katalog UK: 990013955310106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Palkovská, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - hra na nástroj
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
20. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Titul: Klavírní dílo Bély Bartóka a jeho využití v klavírní pedagogice Abstrakt: Předmětem práce je klavírní dílo Bély Bartóka se zaměřením na jeho skladby využitelné pro pedagogické účely. Jejím cílem je toto klavírní dílo shrnout a aktualizovat, částečně i charakterizovat z hlediska použitých kompozičních technik. U děl s pedagogickým zaměřením bylo využito metody analýzy skladeb směřující k uchopení skladeb z pedagogického hlediska. Z tohoto hlediska se hovoří též o dopadu studia pedagogicky zaměřených skladeb na rozvoj různých složek žákova vnímání hudby a přemýšlení "o hudbě" a "v hudbě". V práci jsou předkládány i možnosti uchopení a práce na Bartókových klavírně-pedagogických dílech ve výukovém procesu.
Title: Béla Bartók's piano work and its use for piano pedagogy Abstract: Work is the subject of Bartók's piano works, focusing on his compositions useful for teaching purposes. Its aim is to summarize the piano piece and update, partially characterized in terms of compositional techniques used. For works with the pedagogical focus of analysis method was used track leading to the seizure of songs from a pedagogical point of view. From this perspective, it also presents the impact of teacher studies focused on the development track pupil various components of music perception and thinking "about music" and "the music". The work presented and the possibility of picking up and work on Bartók's piano-teaching works in the educational process.
