Lidová slovesnost v předškolní výchově
Folklore and preschool education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48549Identifikátory
SIS: 96050
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hausenblas, Ondřej
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra české literatury
Datum obhajoby
8. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Tradiční lidová kultura, folklor, folklorní slovesnost, předškolní výchova, rozvojKlíčová slova (anglicky)
Traditional folk culture, folklore, folk literature, preschoolAnotace: Tato práce dokládá význam folkloru, zvláště pak lidové slovesnosti v náplni předškolního vzdělávání. Osvětluje využívanou terminologii, dokládá zakotvení ochrany a zachovávání lidové kultury v legislativních dokumentech a osvětluje, jakou roli v ochraně a zachovávání lidové kultury hrají vzdělávací instituce. Práce na konkrétních příkladech dokazuje, jakým způsobem lze prostřednictvím folkloru v předškolní výchově rozvíjet osobnost dítěte. Klíčová slova: Tradiční lidová kultura; folklor; folklorní slovesnost; předškolní výchova; rozvoj osobnosti dítěte
Annotation: Thesis demonstrates the importance of folklore in content of preschool education. Deals with main terms used, shows, how folklore is declared in legislative and explains the role of preschool education in the folk culture protection and preservation. Uses many examples to show how folclore can develop personality of preschool children. Key words: Traditional folk culture; folklore; folk literature; preschool education; children personality development