Rizikové faktory v interakci začínajícího učitele primární školy se žákem
Risk Factors within Interaction of Novice Primary Teacher with Pupil
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48539Identifiers
Study Information System: 78684
Collections
- Kvalifikační práce [19347]
Author
Advisor
Referee
Mazáčová, Nataša
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
8. 9. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
začínající učitel, interakce, kázeň, řízení třídy, etikaKeywords (English)
novice teacher, interaction, discipline, classroom management, ethicsDiplomová práce se zabývá interakcí začínajících učitelů primární školy se žáky. Cílem práce je zjistit, jaké strategie předcházejí nekázni, a srovnat postupy začínajících a zkušených učitelů. V neposlední řadě práce projednává problematiku řízení třídy a etiky učitelského povolání.
This diploma thesis deals with novice primary teachers' interaction with pupils. The aim of the thesis is to find out which strategies prevent lack of discipline and to compare methods of novice teachers with experienced teachers. It also deals with classroom management and teachers' ethics.