Pedagogická zpětná vazba v didaktických hrách v 1. období 1.stupně základní školy
Pedagogical feedback in didactic games during the first period of primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48524Identifikátory
SIS: 83754
Kolekce
- Kvalifikační práce [19350]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Stará, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
8. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
hra v dětství, didaktická hra, prožitek, zpětná vazba, uvědomění, přenos učivaKlíčová slova (anglicky)
childhood game, didactic game, enjoyment, feedback, awareness, curriculum transferTato diplomová práce se zabývá didaktickou hrou v prvních dvou třídách ZŠ s důrazem na vedení její zpětné vazby. Informace zpracované v teoretické části obsahují analýzu hry v dětství z psychologického hlediska, také se týkají specifik didaktické hry, její přípravy i následného průběhu ve výuce. Dále se zabývají zásadami vedení zpětné vazby a jejími přínosy z pohledu žáka i učitele. Praktická část popisuje skutečnou situaci uplatňování didaktických her ve výuce ve třech různých vzdělávacích programech. Je doplněna rozhovory s vyučujícími i jejich žáky a vlastním akčním pedagogickým výzkumem.
This thesis deals with didactic game in the first two grades of primary school with an emphasis on getting the feedback. The information processed in the theoretical part contains an analysis of childhood game from a psychological point of view, also relevant to the specifics of educational game, its preparation and subsequent teaching process. Furthermore it deals with principles involved in the feedback management and its benefits for pupils and for teacher. The practical part describes the actual situation of the educational game implementation during classwork in three different educational programs. It is supplemented by interviews with teachers and pupils and my own pedagogical action research.