Pedagogická zpětná vazba v didaktických hrách v 1. období 1.stupně základní školy
Pedagogical feedback in didactic games during the first period of primary school
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48524Identifiers
Study Information System: 83754
Collections
- Kvalifikační práce [18635]
Author
Advisor
Referee
Stará, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
8. 9. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
hra v dětství, didaktická hra, prožitek, zpětná vazba, uvědomění, přenos učivaKeywords (English)
childhood game, didactic game, enjoyment, feedback, awareness, curriculum transferTato diplomová práce se zabývá didaktickou hrou v prvních dvou třídách ZŠ s důrazem na vedení její zpětné vazby. Informace zpracované v teoretické části obsahují analýzu hry v dětství z psychologického hlediska, také se týkají specifik didaktické hry, její přípravy i následného průběhu ve výuce. Dále se zabývají zásadami vedení zpětné vazby a jejími přínosy z pohledu žáka i učitele. Praktická část popisuje skutečnou situaci uplatňování didaktických her ve výuce ve třech různých vzdělávacích programech. Je doplněna rozhovory s vyučujícími i jejich žáky a vlastním akčním pedagogickým výzkumem.
This thesis deals with didactic game in the first two grades of primary school with an emphasis on getting the feedback. The information processed in the theoretical part contains an analysis of childhood game from a psychological point of view, also relevant to the specifics of educational game, its preparation and subsequent teaching process. Furthermore it deals with principles involved in the feedback management and its benefits for pupils and for teacher. The practical part describes the actual situation of the educational game implementation during classwork in three different educational programs. It is supplemented by interviews with teachers and pupils and my own pedagogical action research.