Der Hypertext und seine Didaktisierung zur Einübung der produktiven Fertigkeiten im Fremdsprachenunterricht
Hypertext and its didactic process for productive skills practise
Hypertext a jeho didaktizace k nácviku produktivních řečových dovedností
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48520Identifikátory
SIS: 78367
Kolekce
- Kvalifikační práce [19344]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švermová, Dagmar
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy německý jazyk - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra germanistiky
Datum obhajoby
14. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Němčina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
německý jazyk, internet, e-learning, hypertext, produktivní dovednostiKlíčová slova (anglicky)
german language, internet, e-learning, hypertext, productive skillsNÁZEV: Hypertext a jeho didaktizace k nácviku produktivních řečových dovedností. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá využitím hypertextu ve výuce cizího jazyka. V realizovaném pedagogickém výzkumu byl navržen didaktický plán e-learningu, který byl vyzkoušen prostřednictvím internetové sociální sítě Facebook v praxi. Předmětem pedagogického výzkumu je nácvik produktivních řečových dovedností u studentů německého jazyka na úrovni A1 SERR. Cílem výzkumu bylo zhodnocení přínosu e-learningu v oblasti nácviku produktivních dovedností. Cíl byl evaluován na základě didaktické analýzy autentického jazykového materiálu v hypertextu, pedagogickým pozorováním zúčastněné skupiny a následným dotazováním. KLÍČOVÁ SLOVA: německý jazyk e-learning hypertext produktivní dovednosti internet
TITLE: Hypertext and its didactic process for productive skills practise SUMMARY: The Master thesis deals with usage of the hypertext in the foreign language teaching. There was a didactic plan of the e-larning proposed in the realized pedagogic research, which was tested in use through the internet social network Facebook. The subject of the pedagogic research is the practise of the productive skills by students of german language at the A1 CEFR level. The intension of the research was the evaluation of the e-learning contribution at the area of the skills practise. This was evaluated on the basis of the didactical analysis of the authentical language material in hypertext, by pedagogical observation of the involved group and by further questionnaire. KEYWORDS: german language e-learning hypertext productive skills internet