Der Hypertext und seine Didaktisierung zur Einübung der produktiven Fertigkeiten im Fremdsprachenunterricht
Hypertext and its didactic process for productive skills practise
Hypertext a jeho didaktizace k nácviku produktivních řečových dovedností
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48520Identifiers
Study Information System: 78367
Collections
- Kvalifikační práce [18636]
Author
Advisor
Referee
Švermová, Dagmar
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools German - Social Scienses
Department
Information is unavailable
Date of defense
14. 9. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
German
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
německý jazyk, internet, e-learning, hypertext, produktivní dovednostiKeywords (English)
german language, internet, e-learning, hypertext, productive skillsNÁZEV: Hypertext a jeho didaktizace k nácviku produktivních řečových dovedností. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá využitím hypertextu ve výuce cizího jazyka. V realizovaném pedagogickém výzkumu byl navržen didaktický plán e-learningu, který byl vyzkoušen prostřednictvím internetové sociální sítě Facebook v praxi. Předmětem pedagogického výzkumu je nácvik produktivních řečových dovedností u studentů německého jazyka na úrovni A1 SERR. Cílem výzkumu bylo zhodnocení přínosu e-learningu v oblasti nácviku produktivních dovedností. Cíl byl evaluován na základě didaktické analýzy autentického jazykového materiálu v hypertextu, pedagogickým pozorováním zúčastněné skupiny a následným dotazováním. KLÍČOVÁ SLOVA: německý jazyk e-learning hypertext produktivní dovednosti internet
TITLE: Hypertext and its didactic process for productive skills practise SUMMARY: The Master thesis deals with usage of the hypertext in the foreign language teaching. There was a didactic plan of the e-larning proposed in the realized pedagogic research, which was tested in use through the internet social network Facebook. The subject of the pedagogic research is the practise of the productive skills by students of german language at the A1 CEFR level. The intension of the research was the evaluation of the e-learning contribution at the area of the skills practise. This was evaluated on the basis of the didactical analysis of the authentical language material in hypertext, by pedagogical observation of the involved group and by further questionnaire. KEYWORDS: german language e-learning hypertext productive skills internet