Podoby současné české ilustrace pro nejmladší čtenáře
Forms of contemporary czech illustration for the youngest readers
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48375Identifikátory
SIS: 105387
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Raudenský, Martin
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
8. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
dětská kniha, současná ilustrace, kýč, porovnání, nakladatelství, autoři ilustracíKlíčová slova (anglicky)
children's book, contemporary illustration, kitsch, comparison, publishing house, authors of illustrationsKočová, K.: Podoby současné české ilustrace pro nejmladší čtenáře. /Diplomová práce/ Praha 2011 - Universita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 86 stran. Práce se zabývá současnými tendencemi v ilustrační tvorbě pro nejmladší čtenáře. Porovnává tvorbu současných českých výtvarníků, tvořících ilustrace pro nejmladší děti s podobou kýče v nynější ilustrační tvorbě. Analyzuje kýč jako fenomén a poukazuje na konkrétní příklady, kde se vyskytuje v knihách nebo časopisech pro děti. V didaktické části se zaměřuje na práci s ilustrací v první třídě na základní škole, zkoumá reakce dětí na tvorbu dnešních ilustrátorů a názory učitelů na tuto tvorbu. Klíčová slova: dětská kniha, současná ilustrace, kýč, porovnání, nakladatelství, autoři ilustrací
Kočová, K.: Forms of contemporary czech illustration for the youngest readers. /Thesis/ Prague 2011 - Charles University, Faculty of education, department of art education, 86 pages. The thesis deals with contemporary tendencies in illustrations for the youngest readers. It compare the work of contemporary Czech artists, who do illustrations for young children as a 'kitsch'. The thesis analyzes the phenomenon of 'kitsch' and utilizes concrete examples from books or magazines for children. The didactic section focuses on work with illustrations in the first grade of primary school. It explores children's reactions to the artwork of contemporary artists as well as the attitude of teachers to this art. Key words: children's book, contemporary illustration, kitsch, comparison, publishing house, authors of illustrations.