dc.contributor.advisor | Pecháček, Stanislav | |
dc.creator | Mudrová, Jitka | |
dc.date.accessioned | 2017-05-08T08:57:11Z | |
dc.date.available | 2017-05-08T08:57:11Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/48365 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce pojednává komplexně o Janáčkově opeře Věc Makropulos, zabývá se její genezí (a genezí opery obecně), představuje osobnost Leoše Janáčka z různých úhlů pohledu a nabízí didaktické zpracování této tematiky. Práce zahrnuje dvě roviny - teoretickou a didaktickou. Nahlížíme-li na text z teoretického pohledu, pak jsou zde uvedeny informace o operní tvorbě Janáčka z hlediska námětů, úprav, inscenací a inspirace ženami. Dále obecné informace o rysech libreta, libretistické praxi, roli režiséra, Janáčkově osobnosti, tvůrčích obdobích, hudební řeči a vstupu prózy na operní pole. Didaktické hledisko vidíme v uspořádání práce i v množství informací. Učitel může využít práci jako východisko pro výuku, včetně poslední kapitoly, která je věnovaná pouze praktickým úkolům a námětům. Tato diplomová práce by měla sloužit jako pomůcka pro učitele, který se bude chtít zaměřit na operu nebo na osobnost Leoše Janáčka při výuce. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis presents a complex of Janáček's opera The Makropulos Affair, covering its origin (and the genesis of opera in general), represents personality of Leoš Janáček from different perspectives and offers a didactic treatment of this theme. The work includes two layers - a theoretical and didactic. If we look at the text from a theoretical perspective, then here are about Janáček operas in terms of ideas, editing, production and inspiration of women. Further information on the general features of the libretto, practice, the role of stage manager, Janáček personality, his creative period, music and speech input field of prose to opera. Didactic point of view we see in the arrangement of this work and in quantities of information. The teacher can use the work as the basis for teaching, including the last chapter, which is dedicated only to the practical challenges and ideas. This thesis should help teachers, who want to focus on the opera or the personality of Leoš Janáček in the classroom. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Věc Makropulos | cs_CZ |
dc.subject | Leoš Janáček | cs_CZ |
dc.subject | geneze opery | cs_CZ |
dc.subject | The Makropulos Affair | en_US |
dc.subject | Leoš Janáček | en_US |
dc.subject | genesis of opera | en_US |
dc.title | Věc Makropulos. Od myšlenky k provedení | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2011 | |
dcterms.dateAccepted | 2011-09-20 | |
dc.description.department | Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 111119 | |
dc.title.translated | Věc Makropulos. From the idea to the performance | en_US |
dc.contributor.referee | Volavá, Iva | |
dc.identifier.aleph | 001403697 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Choir Conducting | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - sbormistrovství | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - sbormistrovství | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Choir Conducting | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce pojednává komplexně o Janáčkově opeře Věc Makropulos, zabývá se její genezí (a genezí opery obecně), představuje osobnost Leoše Janáčka z různých úhlů pohledu a nabízí didaktické zpracování této tematiky. Práce zahrnuje dvě roviny - teoretickou a didaktickou. Nahlížíme-li na text z teoretického pohledu, pak jsou zde uvedeny informace o operní tvorbě Janáčka z hlediska námětů, úprav, inscenací a inspirace ženami. Dále obecné informace o rysech libreta, libretistické praxi, roli režiséra, Janáčkově osobnosti, tvůrčích obdobích, hudební řeči a vstupu prózy na operní pole. Didaktické hledisko vidíme v uspořádání práce i v množství informací. Učitel může využít práci jako východisko pro výuku, včetně poslední kapitoly, která je věnovaná pouze praktickým úkolům a námětům. Tato diplomová práce by měla sloužit jako pomůcka pro učitele, který se bude chtít zaměřit na operu nebo na osobnost Leoše Janáčka při výuce. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis presents a complex of Janáček's opera The Makropulos Affair, covering its origin (and the genesis of opera in general), represents personality of Leoš Janáček from different perspectives and offers a didactic treatment of this theme. The work includes two layers - a theoretical and didactic. If we look at the text from a theoretical perspective, then here are about Janáček operas in terms of ideas, editing, production and inspiration of women. Further information on the general features of the libretto, practice, the role of stage manager, Janáček personality, his creative period, music and speech input field of prose to opera. Didactic point of view we see in the arrangement of this work and in quantities of information. The teacher can use the work as the basis for teaching, including the last chapter, which is dedicated only to the practical challenges and ideas. This thesis should help teachers, who want to focus on the opera or the personality of Leoš Janáček in the classroom. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014036970106986 | |