Analýza příčin odkladů školní docházky v rámci regionálního šetření
Analysis of reasons for delays in the school attendance within the regional investigation
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48361Identifiers
Study Information System: 83698
Collections
- Kvalifikační práce [17610]
Advisor
Referee
Kropáčková, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
8. 9. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Školní zralost, školní připravenost, odklad školní docházky, Rámcový program pro předškolní vzdělávání, pedagogicko-psychologická poradnaKeywords (English)
School ripeness, school readiness, school attendance postponement, Framework Programme for preschool education, educational-psychological counsellingDiplomová práce ,,Analýza příčin odkladů školní docházky v rámci regionálního šetření" se v teoretické rovině zabývám pojmem školní zralosti, školní připravenosti a důvody vedoucími k odkladu školní docházky. Nejhlavnějším tématem diplomové práce je zjištění důvodů odkladů školní docházky v regionu Náchod. Uvádí příklady testovacích metod a nápravné metody používané na pracovišti pedagogicko-psychologické poradny v Náchodě a mateřské škole v Hronově. V empirické části diplomové části je vytyčen cíl a hypotézy, vedoucí k zpracování poznatků, získaných pomocí dotazníků a rozhovorů. Výsledná analýza je zpracovaná v závěru práce.
Thesis, "Analysis of reasons for delays in the school attendance within the regional investigation" deals in the theoretical level with the concept of school maturity and school readiness, and reasons leading to the postponement of school attendance. Most major theme of the thesis is to identify reasons for the school attendance delay in the Náchod region. It gives examples of test methods and remedial methods used in the educational-psychology counselling centre in Náchod and the kindergarten in Hronov. There are set the goal and hypotheses in the empirical part of the thesis, leading to the processing of the data obtained through questionnaires and interview. The resulting analysis is treated in the conclusion of the thesis.