Zobrazit minimální záznam

Analysis of the written products of the pupils taughts by the analytic-syntetic method and the genetic method during the first grade
dc.contributor.advisorKucharská, Anna
dc.creatorVeverková, Jana
dc.date.accessioned2021-03-25T21:20:38Z
dc.date.available2021-03-25T21:20:38Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/48356
dc.description.abstractTato diplomová práce je zaměřena na písařské dovednosti ve výuce počátečního čtení a psaní v průběhu první třídy základní školy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část představuje vývoj písma v historii, fyzické a psychické předpoklady pro osvojení písařských dovedností, metodiky dvou výukových metod, které jsou v českém školském systému nejčastěji používány, a v neposlední řadě hodnotící škály písma. V praktické části představujeme hodnotící škálu, kterou jsme sestavili pro účely této práce. Tato škála se zaměřuje na obsah dětských písemných produktů, chybovost, schopnost opravy a grafickou stránku. Měli jsme k dispozici kolem 500 dětských písemných produktů, jež byly sesbírány z 22 tříd 9 škol ze třech oblastí ČR (Praha, střední a jižní Čechy, Morava). Děti, které byly do projektu zapojeny, byly vyučovány analyticko- syntetickou nebo genetickou metodou výuky čtení a psaní. Získaná data byla součástí jiného projektu, jenž byl realizován pod záštitou IPPP ČR. Data byla sesbírána dvakrát za školní rok. Proto jsme mohli sledovat vývoj písařských dovedností v průběhu první třídy u každé výukové metody zvlášť, a zároveň porovnat tyto výukové metody mezi sebou. Cíle této práce byly: 1) zjistit jak si děti osvojují písařské dovednosti v průběhu první třídy základní školy u...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis is focused to the writing skills in an initiatory education of a literacy during the first grade at a primary school. The thesis is divided into the theoretical and the practical part. The theoretical part presents the genesis of the handwriting during the history, the physical and psychical expectations for the assumption of the writing skills, the methodics of two learning methods which are used in the czech education system most frequently and last but not least a list of the evaluated scales of handwriting. In the practical part we present the evaluation scale which were constructed for the purpose of this thesis. This scale monitors a plot of the written children's products, an error rate, an ability of corections and a graphical part. We kept at disposal about 500 written children's products which were collected from 22 classes from 9 schools from three parts of Czech Republic (Prague, Central and South Bohemian Region and Moravia). Children which were involved to the project, they were educated by the analytic-synthetic method or the genetic metod for the education of the literacy. The gained data was a part of the another project which were realized under the auspices of IPPP CR. The data was collected twice a one school year. Therefore we can observe a development of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectevelopmet of the writing skillsen_US
dc.subjectevaluation of the written productsen_US
dc.subjecthandwriting during the first gradeen_US
dc.subjectanalytic-syntetic methoden_US
dc.subjectgenetic methoden_US
dc.subjectpsychology aspects of the handwritingen_US
dc.subjectvývoj psanícs_CZ
dc.subjecthodnocení písemných produktůcs_CZ
dc.subjectpsaní v první tříděcs_CZ
dc.subjectanalyticko-syntetická metodacs_CZ
dc.subjectgenetická metodacs_CZ
dc.subjectpsychologické aspekty psanícs_CZ
dc.titleAnalýza písemného projevu žáků vyučovaných analyticko-syntetickou metodou a genetickou metodou v průběhu prvního ročníkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-19
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId83114
dc.title.translatedAnalysis of the written products of the pupils taughts by the analytic-syntetic method and the genetic method during the first gradeen_US
dc.contributor.refereeSotáková, Hana
dc.identifier.aleph001400456
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce je zaměřena na písařské dovednosti ve výuce počátečního čtení a psaní v průběhu první třídy základní školy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část představuje vývoj písma v historii, fyzické a psychické předpoklady pro osvojení písařských dovedností, metodiky dvou výukových metod, které jsou v českém školském systému nejčastěji používány, a v neposlední řadě hodnotící škály písma. V praktické části představujeme hodnotící škálu, kterou jsme sestavili pro účely této práce. Tato škála se zaměřuje na obsah dětských písemných produktů, chybovost, schopnost opravy a grafickou stránku. Měli jsme k dispozici kolem 500 dětských písemných produktů, jež byly sesbírány z 22 tříd 9 škol ze třech oblastí ČR (Praha, střední a jižní Čechy, Morava). Děti, které byly do projektu zapojeny, byly vyučovány analyticko- syntetickou nebo genetickou metodou výuky čtení a psaní. Získaná data byla součástí jiného projektu, jenž byl realizován pod záštitou IPPP ČR. Data byla sesbírána dvakrát za školní rok. Proto jsme mohli sledovat vývoj písařských dovedností v průběhu první třídy u každé výukové metody zvlášť, a zároveň porovnat tyto výukové metody mezi sebou. Cíle této práce byly: 1) zjistit jak si děti osvojují písařské dovednosti v průběhu první třídy základní školy u...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis is focused to the writing skills in an initiatory education of a literacy during the first grade at a primary school. The thesis is divided into the theoretical and the practical part. The theoretical part presents the genesis of the handwriting during the history, the physical and psychical expectations for the assumption of the writing skills, the methodics of two learning methods which are used in the czech education system most frequently and last but not least a list of the evaluated scales of handwriting. In the practical part we present the evaluation scale which were constructed for the purpose of this thesis. This scale monitors a plot of the written children's products, an error rate, an ability of corections and a graphical part. We kept at disposal about 500 written children's products which were collected from 22 classes from 9 schools from three parts of Czech Republic (Prague, Central and South Bohemian Region and Moravia). Children which were involved to the project, they were educated by the analytic-synthetic method or the genetic metod for the education of the literacy. The gained data was a part of the another project which were realized under the auspices of IPPP CR. The data was collected twice a one school year. Therefore we can observe a development of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantŠkaloudová, Alena
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990014004560106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV