Show simple item record

Ways of creativity development in elementary mathematics education
dc.contributor.advisorTichá, Marie
dc.creatorHoráčková, Klára
dc.date.accessioned2017-05-08T08:52:23Z
dc.date.available2017-05-08T08:52:23Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/48346
dc.description.abstract2 NÁZEV: Cesty rozvíjení tvořivosti ve vyučování matematice v 1. - 5. ročníku ZŠ ABSTRAKT: Má diplomová práce se věnuje kreativitě od obecného pojetí k užšímu úhlu pohledu, kreativitě v hodinách matematiky na základní škole v souvislosti s kurikulární reformou a tendencí transformace řad učebnic k jedinečným výukovým metodám. Jejím cílem je jednak zmapování situace na zvoleném vzorku experimentálních skupin - tříd základní školy (dvě druhé, tři čtvrté), která se specializuje na integraci žáků se specifickými poruchami učení a chování i žáky mimořádně nadané a poskytuje tak nejširší možné spektrum žáků a dále nalezení možných vazeb mezi používanými metodami, tvořivým přístupem učitele, včetně tvorby vlastních výukových materiálů a následně hledání možných cest rozvoje tvořivosti žáků ve vztahu k používaným metodám, učebnicím, dalším materiálům i formám práce. Ve své práci využívám výzkumné metody: kvantitativní a kvalitativní výzkum, empirické metody - pozorování, descripce, analýza. KLÍČOVÁ SLOVA: tvořivost, nadání, představivost, originalita, diagnostika, motivacecs_CZ
dc.description.abstract3 TITLE: Ways of creativity development in elementary mathematics education SUMMARY: This thesis deals with creativity - from a general concept to a more specific perspective - creativity in mathematics lessons and textbooks at elementary schools in relation to the curriculum method and transformation of a number of textbooks towards unique teaching methods. The aim of this thesis is to describe the current situation on a selected sample of experimental groups - elementary school classes (two of them second year and three of them fourth year) which specialize on integration of pupils with specific learning and behavioral disabilities as well as extraordinarily talented pupils and thus provide the broadest possible range of pupils, which enables to find possible links between the used methods and creative teaching approach including creating one's own teaching materials and consequently searching for possible ways to develop creativity of pupils in relation to used methods, textbooks, other materials and forms of work. This thesis uses the following research methods: quantitative and qualitative research, empirical methods - observation, description, analysis. KEYWORDS: creativity, talent, imagination, originality, diagnosis, motivationen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjecttvořivostcs_CZ
dc.subjectnadánícs_CZ
dc.subjectpředstavivostcs_CZ
dc.subjectoriginalitacs_CZ
dc.subjectdiagnostikacs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectcreativityen_US
dc.subjecttalenten_US
dc.subjectimaginationen_US
dc.subjectoriginalityen_US
dc.subjectdiagnosisen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.titleCesty rozvíjení tvořivosti ve vyučování matematice v 1. - 5. ročníku ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-07
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId78004
dc.title.translatedWays of creativity development in elementary mathematics educationen_US
dc.contributor.refereeMacháčková, Jana
dc.identifier.aleph001395523
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs2 NÁZEV: Cesty rozvíjení tvořivosti ve vyučování matematice v 1. - 5. ročníku ZŠ ABSTRAKT: Má diplomová práce se věnuje kreativitě od obecného pojetí k užšímu úhlu pohledu, kreativitě v hodinách matematiky na základní škole v souvislosti s kurikulární reformou a tendencí transformace řad učebnic k jedinečným výukovým metodám. Jejím cílem je jednak zmapování situace na zvoleném vzorku experimentálních skupin - tříd základní školy (dvě druhé, tři čtvrté), která se specializuje na integraci žáků se specifickými poruchami učení a chování i žáky mimořádně nadané a poskytuje tak nejširší možné spektrum žáků a dále nalezení možných vazeb mezi používanými metodami, tvořivým přístupem učitele, včetně tvorby vlastních výukových materiálů a následně hledání možných cest rozvoje tvořivosti žáků ve vztahu k používaným metodám, učebnicím, dalším materiálům i formám práce. Ve své práci využívám výzkumné metody: kvantitativní a kvalitativní výzkum, empirické metody - pozorování, descripce, analýza. KLÍČOVÁ SLOVA: tvořivost, nadání, představivost, originalita, diagnostika, motivacecs_CZ
uk.abstract.en3 TITLE: Ways of creativity development in elementary mathematics education SUMMARY: This thesis deals with creativity - from a general concept to a more specific perspective - creativity in mathematics lessons and textbooks at elementary schools in relation to the curriculum method and transformation of a number of textbooks towards unique teaching methods. The aim of this thesis is to describe the current situation on a selected sample of experimental groups - elementary school classes (two of them second year and three of them fourth year) which specialize on integration of pupils with specific learning and behavioral disabilities as well as extraordinarily talented pupils and thus provide the broadest possible range of pupils, which enables to find possible links between the used methods and creative teaching approach including creating one's own teaching materials and consequently searching for possible ways to develop creativity of pupils in relation to used methods, textbooks, other materials and forms of work. This thesis uses the following research methods: quantitative and qualitative research, empirical methods - observation, description, analysis. KEYWORDS: creativity, talent, imagination, originality, diagnosis, motivationen_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV