Zobrazit minimální záznam

Integration of Children and Youth with Mental Disabilities within the framework of Free-time Activities with a special view to the Scouting Movement
dc.contributor.advisorŠiška, Jan
dc.creatorJeníkovská, Lenka
dc.date.accessioned2017-03-27T13:10:17Z
dc.date.available2017-03-27T13:10:17Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/4798
dc.description.abstractThema of this thesis is integration of childrens with mental handicap into their leisure time. Especially it is focused to their integration into the scout group. The goal is to show one of the possibilities how childrens with mental handicap can spent their leisure time in the environment of intact peers. In theoretical section is definition of terms like integration and leisure time, their basic description and approach. In following section is short summary of question about mental retardation. It is focused on Down syndrom and autism. These questions are related to cases in practical section. Empirie section is presenting results of survey which was applied to scout leaders. This survey is about approach to integration, their experiences and practical options. Thesis continue with case study of two scout departments where were implemented two childrens with mental handicap. Information, especially from practical section, should help to improve possibilities of integration childrens with handicap into their leisure time.en_US
dc.description.abstractTématem této práce je integrace dětí s mentálním postižením ve volném čase, konkrétně začlenění do skautského oddílu. Cílem je ukázat jednu z možností trávení volného času dětí s postižením v prostředí intaktních vrstevníků. Teoretická část je věnována vymezení pojmů integrace a volný čas, jejich základním charakteristikám a přístupům. Další náplní této části je také krátké shrnutí problematiky mentální retardace se zaměřením na Downův syndrom a autismus vztahující se k uvedeným případům v praktické části. V empirické části jsou prezentovány výsledky orientačního dotazníkového průzkumu mezi skautskými vůdci týkající se přístupu k integraci, jejich zkušeností a praktických možností. Dále pak případová studie dvou skautských oddílů, do kterých jsou začleněny děti s mentálním postižením.Informace získané hlavně v praktické části by měly přispět ke zlepšení možností integrace dětí s postižením v době volného času.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleIntegrace dětí a mládeže s mentálním postižením v rámci volnočasových aktivit se zaměřením na skautský oddílcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-05-24
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId20959
dc.title.translatedIntegration of Children and Youth with Mental Disabilities within the framework of Free-time Activities with a special view to the Scouting Movementen_US
dc.contributor.refereeStrnadová, Iva
dc.identifier.aleph001847427
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTématem této práce je integrace dětí s mentálním postižením ve volném čase, konkrétně začlenění do skautského oddílu. Cílem je ukázat jednu z možností trávení volného času dětí s postižením v prostředí intaktních vrstevníků. Teoretická část je věnována vymezení pojmů integrace a volný čas, jejich základním charakteristikám a přístupům. Další náplní této části je také krátké shrnutí problematiky mentální retardace se zaměřením na Downův syndrom a autismus vztahující se k uvedeným případům v praktické části. V empirické části jsou prezentovány výsledky orientačního dotazníkového průzkumu mezi skautskými vůdci týkající se přístupu k integraci, jejich zkušeností a praktických možností. Dále pak případová studie dvou skautských oddílů, do kterých jsou začleněny děti s mentálním postižením.Informace získané hlavně v praktické části by měly přispět ke zlepšení možností integrace dětí s postižením v době volného času.cs_CZ
uk.abstract.enThema of this thesis is integration of childrens with mental handicap into their leisure time. Especially it is focused to their integration into the scout group. The goal is to show one of the possibilities how childrens with mental handicap can spent their leisure time in the environment of intact peers. In theoretical section is definition of terms like integration and leisure time, their basic description and approach. In following section is short summary of question about mental retardation. It is focused on Down syndrom and autism. These questions are related to cases in practical section. Empirie section is presenting results of survey which was applied to scout leaders. This survey is about approach to integration, their experiences and practical options. Thesis continue with case study of two scout departments where were implemented two childrens with mental handicap. Information, especially from practical section, should help to improve possibilities of integration childrens with handicap into their leisure time.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990018474270106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV