Zobrazit minimální záznam

Specific od Reading Ability of Young School Age Deaf Children with a View of Using Adapted Texts
dc.contributor.advisorSouralová, Eva
dc.creatorPtáčková, Klára
dc.date.accessioned2020-11-26T16:05:31Z
dc.date.available2020-11-26T16:05:31Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/47886
dc.description.abstractAnotation TITLE: The Specific of Reading Ability of Young School Age Deaf Children - with a View of Using Adaptated Texts AUTHOR: Klára Ptáčková DEPARTMENT: Special Education SUPERVISOR: Doc. PhDr. Eva Souralová, Ph.D. This dissertation thesis is aimed at the reading ability of deaf children with a view of using adapted texts as a means of improving their reading competences. The thesis summarizes theoretical knowledge relating to a way of communicating and educating deaf pupils in connection with their reading ability, its specifics, development and difficulties. It is focused on adapted literary works, on the methodology of their creation and the different approaches to them. The research uses methods of quantitative analysis that contains systematic summary and evaluation of provided data in connection with the qualitative approach. By the method of text analysis were briefly demonstrated the principles of text modification for hearing children of young school age. In another part there was used an analysis of modified texts in light of their reading comprehension level (using of Mistrík's method). The qualitative approach part of research was aimed at description and defining of specific areas and process of adapted Czech literary works for the deaf in comparison with their original versions. All...en_US
dc.description.abstractNÁZEV: Specifika čtenářství u neslyšících dětí mladšího školního věku se zaměřením na problematiku upravovaných textů AUTOR: Klára Ptáčková OBOR: Speciální pedagogika ŠKOLITEL: Doc. PhDr. Eva Souralová, Ph.D. Předkládaná dizertační práce se věnuje problematice čtenářství neslyšících dětí se zaměřením na upravené texty, které slouží jako prostředek ke zvýšení čtenářských kompetencí u těchto dětí. Práce shrnuje teoretické poznatky týkající se oblasti komunikace a vzdělávání neslyšících žáků v souvislosti s problematikou čtenářství, jeho specifiky, rozvojem i kritickými místy. Zaměřuje se na modifikované literární texty pro neslyšící, metodikou jejich vytváření a různými přístupy k nim. V empirickém výzkumu bylo použito kvantitativních metod zpracování, které systematicky shromáždily a vyhodnotily údaje v kombinaci s kvalitativním přístupem. Výzkumné šetření v úvodu pomocí analýzy nastínilo jevy v upravených literárních textech užívaných pro slyšící děti mladšího školního věku. V další části je uvedena podrobná analýza upravených textů vzhledem k míře jejich obtížnosti (dle metody Mistríka). Kvalitativní část výzkumu se soustředila na deskripci, definici a konkretizaci specifických rysů a postupů v upravených českých textech pro neslyšící v komparaci s jejich výchozími verzemi. Zjištěné poznatky a...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectreading abilityen_US
dc.subjectdeaf childen_US
dc.subjectlanguage competencyen_US
dc.subjectadapted literary worken_US
dc.subjectčtenářstvícs_CZ
dc.subjectneslyšící dítěcs_CZ
dc.subjectjazykové kompetencecs_CZ
dc.subjectupravený literární textcs_CZ
dc.titleSpecifika čtenářství u neslyšících dětí mladšího školního věku se zaměřením na problematiku upravovaných textůcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-03-16
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId100117
dc.title.translatedSpecific od Reading Ability of Young School Age Deaf Children with a View of Using Adapted Textsen_US
dc.contributor.refereeKlenková, Jiřina
dc.contributor.refereePotměšil, Miloň
dc.identifier.aleph001448361
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csNÁZEV: Specifika čtenářství u neslyšících dětí mladšího školního věku se zaměřením na problematiku upravovaných textů AUTOR: Klára Ptáčková OBOR: Speciální pedagogika ŠKOLITEL: Doc. PhDr. Eva Souralová, Ph.D. Předkládaná dizertační práce se věnuje problematice čtenářství neslyšících dětí se zaměřením na upravené texty, které slouží jako prostředek ke zvýšení čtenářských kompetencí u těchto dětí. Práce shrnuje teoretické poznatky týkající se oblasti komunikace a vzdělávání neslyšících žáků v souvislosti s problematikou čtenářství, jeho specifiky, rozvojem i kritickými místy. Zaměřuje se na modifikované literární texty pro neslyšící, metodikou jejich vytváření a různými přístupy k nim. V empirickém výzkumu bylo použito kvantitativních metod zpracování, které systematicky shromáždily a vyhodnotily údaje v kombinaci s kvalitativním přístupem. Výzkumné šetření v úvodu pomocí analýzy nastínilo jevy v upravených literárních textech užívaných pro slyšící děti mladšího školního věku. V další části je uvedena podrobná analýza upravených textů vzhledem k míře jejich obtížnosti (dle metody Mistríka). Kvalitativní část výzkumu se soustředila na deskripci, definici a konkretizaci specifických rysů a postupů v upravených českých textech pro neslyšící v komparaci s jejich výchozími verzemi. Zjištěné poznatky a...cs_CZ
uk.abstract.enAnotation TITLE: The Specific of Reading Ability of Young School Age Deaf Children - with a View of Using Adaptated Texts AUTHOR: Klára Ptáčková DEPARTMENT: Special Education SUPERVISOR: Doc. PhDr. Eva Souralová, Ph.D. This dissertation thesis is aimed at the reading ability of deaf children with a view of using adapted texts as a means of improving their reading competences. The thesis summarizes theoretical knowledge relating to a way of communicating and educating deaf pupils in connection with their reading ability, its specifics, development and difficulties. It is focused on adapted literary works, on the methodology of their creation and the different approaches to them. The research uses methods of quantitative analysis that contains systematic summary and evaluation of provided data in connection with the qualitative approach. By the method of text analysis were briefly demonstrated the principles of text modification for hearing children of young school age. In another part there was used an analysis of modified texts in light of their reading comprehension level (using of Mistrík's method). The qualitative approach part of research was aimed at description and defining of specific areas and process of adapted Czech literary works for the deaf in comparison with their original versions. All...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990014483610106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV