Zobrazit minimální záznam

Didactic Application of the Curricular Contents of 1st do 5th Grade Music Textbooks for Elementary Schools to RVP
dc.creatorLišková, Marie
dc.date.accessioned2020-11-26T19:25:56Z
dc.date.available2020-11-26T19:25:56Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/47599
dc.description.abstractThe doctoral thesis "Didactic Application of the Curricular Contents of 1st do 5th Grade Music Textbooks for Elementary Schools to RVP" deals with music education in frame of new view of curricular RVP ZV reform. The theoretical part of this doctoral thesis explains RVP ZV as a whole, describes the role of a teacher in the current pedagogical developments, maps also developement of social-economic and pedagogical resources mainly 20th century, responds creative developement of music education which has become the breeding ground of the present reform - HV educational field. The aim of the introductory part of this doctoral thesis is to explain to music teachers how they may regard a variety music activities from a wider perspective, i.e. not only through the eyes of teacher specialized in music. Music itself is no longer the dominant part of a student's music education. Music-related activities are becoming as means how to accomplish universal educational goals stated by key competence which makes the base of whole-life studies and it is common for all educational areas, that is why the capture "Key Competence" is very important for this doctoral thesis in connection with music education. This capture confirms the fact that all music activities (singing, listening, moving, playing musical instruments easy...en_US
dc.description.abstractRigorózní práce "Didaktické rozpracování obsahu učiva z učebnic HV 1. - 5. ročník ZŠ do RVP" se zabývá pohledem na hudební výchovu v souvislosti s novým pojetím kurikulární reformy, RVP ZV. Teoretická část rigorózní práce osvětluje RVP ZV jako celek, nahlíží na úlohu učitele v současném pedagogickém dění, mapuje vývoj společensko-ekonomických a pedagogických pramenů zejména 20. století, reflektuje tvořivý vývoj hudební výchovy, který se stal živnou půdou současné reformy - vzdělávacího oboru HV. Smyslem rigorózní práce je ukázat, jak lze nahlížet na rozličné hudební aktivity z širšího úhlu pohledu pedagogického pracovníka, tedy nejen očima učitele specializovaného na výuku hudby. Dominantou hudebního vzdělávání žáka základní školy již není pouze sama hudba. Hudební aktivity se stávají prostředkem k naplňování všeobecných výchovných cílů formulovaných klíčovými kompetencemi, které tvoří základ celoživotního učení a jsou společné všem vzdělávacím oblastem. Významnou součástí rigorózní práce je proto kapitola "Klíčové kompetence ve vztahu k hudební výchově". V této kapitole je doložena skutečnost, že veškeré hudební činnosti (zpěv, poslech, pohyb, hra na lehkoovladatelné nástroje) lze využít k naplnění všech klíčových kompetencí stanovených RVP ZV. Konkretizace předchozí myšlenky má být inspirací k novému...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDidactic Application of the Curricular Contents of 1st do 5th Grade Music Textbooks for Elementary Schools to RVPen_US
dc.subjectDidaktické rozpracování obsahu učiva z učebnic HV 1. - 5. ročník ZŠ do RVPcs_CZ
dc.titleDidaktické rozpracování obsahu učiva z učebnice HV 1.-5. ročník ZŠ SPN, a.s. do rámcově vzdělávacího programu základního vzdělávánícs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-08
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId110137
dc.title.translatedDidactic Application of the Curricular Contents of 1st do 5th Grade Music Textbooks for Elementary Schools to RVPen_US
dc.contributor.refereeVáňová, Hana
dc.contributor.refereeDuzbaba, Oldřich
dc.identifier.aleph001407690
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - hudební výchovacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Musicen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - hudební výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Musicen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csRigorózní práce "Didaktické rozpracování obsahu učiva z učebnic HV 1. - 5. ročník ZŠ do RVP" se zabývá pohledem na hudební výchovu v souvislosti s novým pojetím kurikulární reformy, RVP ZV. Teoretická část rigorózní práce osvětluje RVP ZV jako celek, nahlíží na úlohu učitele v současném pedagogickém dění, mapuje vývoj společensko-ekonomických a pedagogických pramenů zejména 20. století, reflektuje tvořivý vývoj hudební výchovy, který se stal živnou půdou současné reformy - vzdělávacího oboru HV. Smyslem rigorózní práce je ukázat, jak lze nahlížet na rozličné hudební aktivity z širšího úhlu pohledu pedagogického pracovníka, tedy nejen očima učitele specializovaného na výuku hudby. Dominantou hudebního vzdělávání žáka základní školy již není pouze sama hudba. Hudební aktivity se stávají prostředkem k naplňování všeobecných výchovných cílů formulovaných klíčovými kompetencemi, které tvoří základ celoživotního učení a jsou společné všem vzdělávacím oblastem. Významnou součástí rigorózní práce je proto kapitola "Klíčové kompetence ve vztahu k hudební výchově". V této kapitole je doložena skutečnost, že veškeré hudební činnosti (zpěv, poslech, pohyb, hra na lehkoovladatelné nástroje) lze využít k naplnění všech klíčových kompetencí stanovených RVP ZV. Konkretizace předchozí myšlenky má být inspirací k novému...cs_CZ
uk.abstract.enThe doctoral thesis "Didactic Application of the Curricular Contents of 1st do 5th Grade Music Textbooks for Elementary Schools to RVP" deals with music education in frame of new view of curricular RVP ZV reform. The theoretical part of this doctoral thesis explains RVP ZV as a whole, describes the role of a teacher in the current pedagogical developments, maps also developement of social-economic and pedagogical resources mainly 20th century, responds creative developement of music education which has become the breeding ground of the present reform - HV educational field. The aim of the introductory part of this doctoral thesis is to explain to music teachers how they may regard a variety music activities from a wider perspective, i.e. not only through the eyes of teacher specialized in music. Music itself is no longer the dominant part of a student's music education. Music-related activities are becoming as means how to accomplish universal educational goals stated by key competence which makes the base of whole-life studies and it is common for all educational areas, that is why the capture "Key Competence" is very important for this doctoral thesis in connection with music education. This capture confirms the fact that all music activities (singing, listening, moving, playing musical instruments easy...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990014076900106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV