Zobrazit minimální záznam

Education of Roma children in chosen foreign countries
dc.contributor.advisorŠotolová, Eva
dc.creatorPletichová, Veronika
dc.date.accessioned2020-11-26T16:05:53Z
dc.date.available2020-11-26T16:05:53Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/47350
dc.description.abstractTITLE The Education of Roma Children in Selected Foreign Countries AUTHOR Mgr. Veronika Pletichová DEPARTMENT Special Education Department SUPERVISOR Doc. PaedDr. Eva Šotolová, Ph.D. ABSTRACT: Our aim is to introduce Romani as a language which should obtain a firm position at a school area. To define its functions in a connection with acquired status, which as valid arguments will even strengthen its position. We will acquaint with successful projects for the support of the endangered dialects of Romani realized in Finland, Austria, Romania, with the support of the variety of Baltic and Russian Roma, but also of the Spanish Para-Romani variety called "Caló". Another aim is by the way of studies of specialized foreign literature, systematical search and analysis of documents and following analysis of obtained data describe particularity of educational approaches in individual countries with regard to the culture specificity of heterogeneous groups of Roma. To highlight approaches which would be possible apply to different cultural background, to provide a source of inspiration and valuable experiences with the realization of supporting projects and measures in education of Roma, finally to express general principles, indispensable for its successful realization. The dissertation is divided into eight...en_US
dc.description.abstractNÁZEV Vzdělávání Romů v zahraničí AUTOR Mgr. Veronika Pletichová KATEDRA Katedra speciální pedagogiky ŠKOLITEL Doc. PaedDr. Eva Šotolová, Ph.D. ABSTRAKT: Naším cílem je představit romštinu jako jazyk, který by měl v prostředí školy zaujmout své pevné místo. Vymezit jeho funkce související s nabytím nového postavení, které jako opodstatněné argumenty jeho pozici ještě posílí. Seznámíme s úspěšnými projekty na podporu ohrožených dialektů romštiny v rámci Finska, Rakouska, Rumunska, s podporou romštiny v rámci skupiny baltských a ruských Romů, ale i španělské para-romštiny "Caló". Dalším cílem je prostřednictvím studia odborné zahraniční literatury, systematického vyhledávání a analýzy dokumentů a následné analýzy získaných údajů postihnout zvláštnosti vzdělávacích přístupů jednotlivých zemí s ohledem na kulturní specifika heterogenních skupin Romů. Vyzdvihnout přístupy, které by bylo možné aplikovat na jiné kulturní podmínky, poskytnout zdroj inspirace a cenných zkušeností s realizací podpůrných projektů a opatření ve vzdělávání Romů, dospět k vyjádření obecných principů, bez nichž se jejich úspěšná realizace neobejde. Práce je rozdělena do osmi kapitol: Status romského jazyka v Evropě - Rumunsko - Baltští a ruší Romové - Finsko - Rakousko - Francie - Španělsko - Slovensko. Řazení jednotlivých zemí není...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVzdělávání Romů v zahraničícs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-26
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId100129
dc.title.translatedEducation of Roma children in chosen foreign countriesen_US
dc.contributor.refereeBajcura, Lubomír
dc.contributor.refereeČerníková, Vratislava
dc.identifier.aleph001389464
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csNÁZEV Vzdělávání Romů v zahraničí AUTOR Mgr. Veronika Pletichová KATEDRA Katedra speciální pedagogiky ŠKOLITEL Doc. PaedDr. Eva Šotolová, Ph.D. ABSTRAKT: Naším cílem je představit romštinu jako jazyk, který by měl v prostředí školy zaujmout své pevné místo. Vymezit jeho funkce související s nabytím nového postavení, které jako opodstatněné argumenty jeho pozici ještě posílí. Seznámíme s úspěšnými projekty na podporu ohrožených dialektů romštiny v rámci Finska, Rakouska, Rumunska, s podporou romštiny v rámci skupiny baltských a ruských Romů, ale i španělské para-romštiny "Caló". Dalším cílem je prostřednictvím studia odborné zahraniční literatury, systematického vyhledávání a analýzy dokumentů a následné analýzy získaných údajů postihnout zvláštnosti vzdělávacích přístupů jednotlivých zemí s ohledem na kulturní specifika heterogenních skupin Romů. Vyzdvihnout přístupy, které by bylo možné aplikovat na jiné kulturní podmínky, poskytnout zdroj inspirace a cenných zkušeností s realizací podpůrných projektů a opatření ve vzdělávání Romů, dospět k vyjádření obecných principů, bez nichž se jejich úspěšná realizace neobejde. Práce je rozdělena do osmi kapitol: Status romského jazyka v Evropě - Rumunsko - Baltští a ruší Romové - Finsko - Rakousko - Francie - Španělsko - Slovensko. Řazení jednotlivých zemí není...cs_CZ
uk.abstract.enTITLE The Education of Roma Children in Selected Foreign Countries AUTHOR Mgr. Veronika Pletichová DEPARTMENT Special Education Department SUPERVISOR Doc. PaedDr. Eva Šotolová, Ph.D. ABSTRACT: Our aim is to introduce Romani as a language which should obtain a firm position at a school area. To define its functions in a connection with acquired status, which as valid arguments will even strengthen its position. We will acquaint with successful projects for the support of the endangered dialects of Romani realized in Finland, Austria, Romania, with the support of the variety of Baltic and Russian Roma, but also of the Spanish Para-Romani variety called "Caló". Another aim is by the way of studies of specialized foreign literature, systematical search and analysis of documents and following analysis of obtained data describe particularity of educational approaches in individual countries with regard to the culture specificity of heterogeneous groups of Roma. To highlight approaches which would be possible apply to different cultural background, to provide a source of inspiration and valuable experiences with the realization of supporting projects and measures in education of Roma, finally to express general principles, indispensable for its successful realization. The dissertation is divided into eight...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990013894640106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV