Svátky a tradice jako součást multikulturní výchovy
Holidays and Traditions as a Part of Multi-Cultural Instruction
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/4667Identifikátory
SIS: 20641
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kovaříková, Miroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy rodinná výchova - technická a informační výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
22. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Práce se zaměřuje na sběr informací v oblasti kultury jiných národů na našem území a jejich využití pro multikulturní výchovu ve škole. Dětí cizinců stále přibývá a mnozí z učitelů nejsou dostatečně připraveni na speciální požadavky, které spojení více kultur v jedné třídě přináší - vzájemné seznámení se zvyky zúčastněných kultur, předcházení a řešení interkulturních problémů, integrace cizinců do třídního kolektivu. Tato práce může objasnit tradice, zvyky a svátky jiných národností, a přiblížit tak učitele uvažování jejich příslušníků. Součástí práce je terénní výzkum mezi cizinci, kteří zde žijí, a mezi učiteli, kteří mají s cizinci zkušenosti. Na základě tohoto výzkumu jsou sestavena doporučení, jak jednat, pokud je ve třídě žák s cizí státní příslušností. Práce je doplněna o statistiky postihující popisovanou tématiku.
This páper concerns the study of culture of the foreign nations in our country and also the usage of the collected information for the multicultural education in the schools.. Children of foreigners often have speciál requirements and the teachers have to be prepared to solve them. This concerns mutual identifícation of the participating cultures' traditions, avoiding and solving of the intercultural problems and integration of foreigners into the class society. This work can clarify the traditions and holidays of the foreign cultures and thus bring the teacher closer to the thinking of their members. It includes also the field research among the foreigners living here and their teachers. This research forms the basis of the recommendations for the teachers mentioned in the finál part. Several statistics are included to describe the subject of this work.