Show simple item record

Výuka anglického jazyka ve skupinách dospělých studentů: Analýza potřeb
dc.contributor.advisorHofmannová, Marie
dc.creatorKohoutová, Ivana
dc.date.accessioned2017-03-27T12:39:55Z
dc.date.available2017-03-27T12:39:55Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/4660
dc.description.abstractThe main goal of this thesis is to explore the particularities of teaching English as a foreign language to adult learners in the Czech Republic, within the framework of the European Union. Language education of adults is explored in the context of lifelong learning. Three types of language courses for adults (In- house Courses, Exam Courses and In-company Courses) are described and the needs of adult language students are analysed via Needs Analysis Questionnaires. The results of the analysis are interpreted with regard to teacher's work and attitudes to adult language learners. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractHlavním cílem této diplomové práce je popsat specifické zvláštnosti výuky dospělých studentů anglického jazyka v České republice v souvislosti s jejím členstvím v Evropské Unii. Jazykové vzdělávám' dospělých je zasazeno do kontextu celoživotm'ho vzdělávání. Práce popisuje tři časté typy kurzů anglického jazyka pro dospělé (výuka doma, zkouškové kurzy, firemní kurzy) a pomocí dotazníků analyzuje potřeby dospělých studentů v těchto kurzech. Výsledky analýzy jsou interpretovány s ohledem na práci a přístup učitele k výuce dospělých studentů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleTeaching English to Adults: Needs Analysisen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-05-26
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId20733
dc.title.translatedVýuka anglického jazyka ve skupinách dospělých studentů: Analýza potřebcs_CZ
dc.contributor.refereeFarrell, Mark Robert
dc.identifier.aleph000519369
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - English Language - Secondary Teaching (combined subjects)en_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - anglický jazyk - Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro střední školy v kombinacíchcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - anglický jazyk - Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro střední školy v kombinacíchcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - English Language - Secondary Teaching (combined subjects)en_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csHlavním cílem této diplomové práce je popsat specifické zvláštnosti výuky dospělých studentů anglického jazyka v České republice v souvislosti s jejím členstvím v Evropské Unii. Jazykové vzdělávám' dospělých je zasazeno do kontextu celoživotm'ho vzdělávání. Práce popisuje tři časté typy kurzů anglického jazyka pro dospělé (výuka doma, zkouškové kurzy, firemní kurzy) a pomocí dotazníků analyzuje potřeby dospělých studentů v těchto kurzech. Výsledky analýzy jsou interpretovány s ohledem na práci a přístup učitele k výuce dospělých studentů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe main goal of this thesis is to explore the particularities of teaching English as a foreign language to adult learners in the Czech Republic, within the framework of the European Union. Language education of adults is explored in the context of lifelong learning. Three types of language courses for adults (In- house Courses, Exam Courses and In-company Courses) are described and the needs of adult language students are analysed via Needs Analysis Questionnaires. The results of the analysis are interpreted with regard to teacher's work and attitudes to adult language learners. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV