Divadelní představení pro děti předškolního věku
Theatre performance for children of preschool age
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/46474Identifikátory
SIS: 83477
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Holemá, Irena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
12. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
divadlo, divadelní představení, dětský divák předškolního věku, pohádkaKlíčová slova (anglicky)
theater, theater performance, preschool spectator, fairy taleDivadelní představení pro děti předškolního věku Diplomová práce 2012 Stěžejním tématem diplomové práce jsou divadelní představení pro děti. Konkrétněji se zaměřuje na mládež předškolního věku. Část teoretická nastiňuje základní divadelní pojmy. Zohledňuje osobnost dítěte předškolního věku, jeho rozvoj a vliv divadla na dětskou psychiku. Praktická část obsahuje výzkumné šetření, které vychází z výpovědí učitelek mateřských škol v porovnání s odpovědi rodičů dětí této věkové skupiny. Snahou je zmapovat názory týkající se důležitosti divadelních představení, jakožto součástí dětského života. Nezbytnou součástí diplomové práce jsou videozáznamy z divadelních představení zaměřující se na dětského diváka jako konzumenta divadelních představení v přítomnosti členů rodiny, či mateřské školy. Cílem je poukázat na využívání divadelních představení, navštěvovaných dětmi předškolního věku, nejen jako součást výchovně vzdělávací činnosti v mateřské škole, ale také výchovné péče v rodině. Klíčová slova: divadlo, divadelní představení, dětský divák předškolního věku, pohádka
Theatre performance for children of preschool age Thesis 2012 The central themes of the thesis are theater performances for children. Specifically focuses on young preschool children. Theoretical part outlines the basic terms of theater. It takes into account the personality of preschool age child, its development and influence of theater on children's psyche. The practical part contains the research, based on the testimony of teachers in kindergartens, compared with the responses of parents of children in this age group. The aim is to explore views on the importance of theater as a part of children's lives. Essential parts of the thesis are videos of performances focusing on the child spectator as performance consumer in the presence of family members, or kindergarten. More specifically the aim is to highlight the use of theatrical performances, attended by children of preschool age, not only as part of educational activities in kindergarten, but also nurture in the family. Keywords: theater, theater performance, preschool spectator, fairy tale