Zobrazit minimální záznam

Development of procesual number sense of primary schools pupils
dc.creatorHoláková, Sandra
dc.date.accessioned2021-05-19T13:38:47Z
dc.date.available2021-05-19T13:38:47Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/45653
dc.description.abstractThis diploma thesis is focused on study of cognitive and communicative phenomena, which appear at solving exercises in semantic and arithmetic environment First-Grade Students' Stepping. These phenomena are revealed by a set of quantitative analysis experiments undertaken with first-grade pupils. Theoretical basis, which make the description of revealed phenomena possible, are generic model theory and semantic embedding of number (Hejný), procept theory (Gray and Tall), mathematical schema building theory (Hejný) and didactic constructivism, structural and semantic conception of number, process, concept, procept.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na studium kognitivních a komunikačních jevů, které se vyskytují při řešení úloh v sémantickém aritmetickém prostředí Krokování žáky 1. stupně ZŠ. Tyto jevy jsou odhalovány kvalitativní analýzou řady experimentů realizovaných se žáky 1. stupně ZŠ. Teoretickými východisky, která umožní odhalené jevy popsat, jsou Teorie generických modelů a sémantické ukotvení čísla od M. Hejného, Teorie proceptu (Gray a Tall), teorie budování matematických schémat (Hejný) a didaktický konstruktivismus, strukturální a sémantické představy čísla, proces, koncept a procept.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmathematical substantial environment,Stepping and Staircase environments,number as an operator,number as an address,understanding of negative number,concept,process,procept,isolated and generic model,building of schemas of mathematical termsen_US
dc.subjectmatematické podnětné prostředí,prostředí Krokování a Schody,číslo jako operátor,číslo jako adresa,představa záporného čísla,koncept,proces,procept,izolovaný a generický model,budování schémat matematických pojmůcs_CZ
dc.titleRozvoj procesuálních číselných představ žáků 1. stupně ZŠcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-06
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId124647
dc.title.translatedDevelopment of procesual number sense of primary schools pupilsen_US
dc.identifier.aleph001507870
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zaměřena na studium kognitivních a komunikačních jevů, které se vyskytují při řešení úloh v sémantickém aritmetickém prostředí Krokování žáky 1. stupně ZŠ. Tyto jevy jsou odhalovány kvalitativní analýzou řady experimentů realizovaných se žáky 1. stupně ZŠ. Teoretickými východisky, která umožní odhalené jevy popsat, jsou Teorie generických modelů a sémantické ukotvení čísla od M. Hejného, Teorie proceptu (Gray a Tall), teorie budování matematických schémat (Hejný) a didaktický konstruktivismus, strukturální a sémantické představy čísla, proces, koncept a procept.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis is focused on study of cognitive and communicative phenomena, which appear at solving exercises in semantic and arithmetic environment First-Grade Students' Stepping. These phenomena are revealed by a set of quantitative analysis experiments undertaken with first-grade pupils. Theoretical basis, which make the description of revealed phenomena possible, are generic model theory and semantic embedding of number (Hejný), procept theory (Gray and Tall), mathematical schema building theory (Hejný) and didactic constructivism, structural and semantic conception of number, process, concept, procept.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU
dc.identifier.lisID990015078700106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV