Zobrazit minimální záznam

Teaching Syntax to Lower Junior Secondary School Pupils between the years 1918-1939
dc.contributor.advisorŠmejkalová, Martina
dc.creatorNovotná, Alena
dc.date.accessioned2020-11-26T17:31:35Z
dc.date.available2020-11-26T17:31:35Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/45519
dc.description.abstractTITLE: Teaching Syntax to Lower Junior Secondary School Pupils between the years 1918−1939 AUTHOR: PhDr. Alena Novotná DEPARTMENT: Czech Language Department SUPERVISOR: doc. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph. D. ABSTRACT: The thesis deals with teaching of syntax in language education at lower secondary schools between the years 1918−1939. It verifies to what extent the education was affected by social, pedagogical, didactic and linguistic factors. It analyzes the presentation of syntax in contemporary prescriptive grammar books, monitors how much syntax was implemented in the contemporary curriculum for lower secondary schools and it also focuses on the syntactic topics presented by methodological manuals for students of teaching and teachers. In particular, this thesis examines how the authors of the Czech Language textbooks, for lower secondary school pupils, presented the syntactic topics. The surveys have shown that syntax was, in this period, the focus of attention of: linguists, educationalists and methodists. Syntax was an integral part of language teaching and was properly presented in their textbooks. The surveys have shown that we can use many parts of these textbooks as high-quality sources of inspiration. KEYWORDS: Lower Secondary School, Curriculum, Methodological Manuals, Czech Language Textbooks...en_US
dc.description.abstractNÁZEV: Výuka syntaxe českého jazyka na měšťanských školách v letech 1918−1939 AUTOR: PhDr. Alena Novotná KATEDRA: Katedra českého jazyka ŠKOLITEL: doc. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. ABSTRAKT: Disertační práce se zabývá problematikou vyučování syntaxe v jazykovém vzdělávání na měšťanských školách v letech 1918−1939. Ověřuje, do jaké míry bylo toto vyučování ovlivněno společensko-politickými, pedagogickými, lingvistickými a didaktickými faktory. Analyzuje prezentaci syntaktického učiva v soudobých normativních mluvnicích, sleduje míru implementace syntaxe v soudobých učebních osnovách pro měšťanské školy, charakterizuje syntaktická témata prezentovaná metodickými příručkami, které byly určeny studentům učitelství a učitelům, postihuje pedagogicko-didaktické činitele ovlivňující vyučování syntaxe a reflektuje zpracování syntaxe v učebnicích pro měšťanské školy. Výsledky ukázaly, že syntax byla ve sledovaném obodobí v centru pozornosti lingvistů, pedagogů i didaktiků. Tvořila nedílnou součást jazykového vzdělávání a byla náležitě prezentována v učebnicích českého jazyka. Analýza učebních textů prokázala, že i dnes můžeme řadu učebnic považovat z hlediska didaktického zpracování učiva za kvalitní inspirativní zdroj. KLÍČOVÁ SLOVA: měšťanská škola, učební osnovy, metodické příručky, učebnice českého jazyka pro...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVýuka syntaxe českého jazyka na měšťanských školách v letech 1918-1939cs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-29
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId93121
dc.title.translatedTeaching Syntax to Lower Junior Secondary School Pupils between the years 1918-1939en_US
dc.contributor.refereeHájková, Eva
dc.contributor.refereeKvapilová Brabcová, Radoslava
dc.identifier.aleph001483367
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogyen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csNÁZEV: Výuka syntaxe českého jazyka na měšťanských školách v letech 1918−1939 AUTOR: PhDr. Alena Novotná KATEDRA: Katedra českého jazyka ŠKOLITEL: doc. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. ABSTRAKT: Disertační práce se zabývá problematikou vyučování syntaxe v jazykovém vzdělávání na měšťanských školách v letech 1918−1939. Ověřuje, do jaké míry bylo toto vyučování ovlivněno společensko-politickými, pedagogickými, lingvistickými a didaktickými faktory. Analyzuje prezentaci syntaktického učiva v soudobých normativních mluvnicích, sleduje míru implementace syntaxe v soudobých učebních osnovách pro měšťanské školy, charakterizuje syntaktická témata prezentovaná metodickými příručkami, které byly určeny studentům učitelství a učitelům, postihuje pedagogicko-didaktické činitele ovlivňující vyučování syntaxe a reflektuje zpracování syntaxe v učebnicích pro měšťanské školy. Výsledky ukázaly, že syntax byla ve sledovaném obodobí v centru pozornosti lingvistů, pedagogů i didaktiků. Tvořila nedílnou součást jazykového vzdělávání a byla náležitě prezentována v učebnicích českého jazyka. Analýza učebních textů prokázala, že i dnes můžeme řadu učebnic považovat z hlediska didaktického zpracování učiva za kvalitní inspirativní zdroj. KLÍČOVÁ SLOVA: měšťanská škola, učební osnovy, metodické příručky, učebnice českého jazyka pro...cs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Teaching Syntax to Lower Junior Secondary School Pupils between the years 1918−1939 AUTHOR: PhDr. Alena Novotná DEPARTMENT: Czech Language Department SUPERVISOR: doc. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph. D. ABSTRACT: The thesis deals with teaching of syntax in language education at lower secondary schools between the years 1918−1939. It verifies to what extent the education was affected by social, pedagogical, didactic and linguistic factors. It analyzes the presentation of syntax in contemporary prescriptive grammar books, monitors how much syntax was implemented in the contemporary curriculum for lower secondary schools and it also focuses on the syntactic topics presented by methodological manuals for students of teaching and teachers. In particular, this thesis examines how the authors of the Czech Language textbooks, for lower secondary school pupils, presented the syntactic topics. The surveys have shown that syntax was, in this period, the focus of attention of: linguists, educationalists and methodists. Syntax was an integral part of language teaching and was properly presented in their textbooks. The surveys have shown that we can use many parts of these textbooks as high-quality sources of inspiration. KEYWORDS: Lower Secondary School, Curriculum, Methodological Manuals, Czech Language Textbooks...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990014833670106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV