Uplatnění hudebně pohybových aktivit ve výchovně vzdělávacích činnostech MŠ aneb Putování s písničkou
Application of a musical activities in language education and training activities of MŠ or Traveling with a song
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/45427Identifikátory
SIS: 99545
Katalog UK: 990015007660106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bajerová, Ludmila
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
12. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Klíčová slova Předškolní věk, charakteristika dětského vnímání, jazyková propedeutika, integrativní pedagogika, polyestetická výchova, smyslová integrace, činnostní a prožitkové učení, hra na tělo, Orffovy nástrojeKlíčová slova (anglicky)
Key words Pre-school age, characteristics of childrens perception, language propaedeutic, integrative pedagogy, polyaesthetic education, sense integration, aktivity and experience learning, body play, playing Orff s instrumentsTématem diplomové práce je uplatnění hudebního pohybu v ŠVP a hledání možností a způsobů rozvoje poznatků a dovedností předcházejících čtení i psaní dítěte před vstupem do ZŠ prostřednictvím hudebně pohybových činností. Získávání jazykových dovedností v předškolním věku je realizováno formou integrované výuky s odpovídajícími psychologickými aspekty. Experimentálně ověřuje propojení hudebních a jazykových dovedností. Bude vhodným materiálem pro pedagogické využití v mateřských školách.
The theme of the master theses is the application of music and movement in the search options and ŠVP and the search for possibilities and ways of developing knowledge and skills of reading and writing prior to the child before entering the school through music and movement activities. Acquiring language skills in preschool children is realized through integrated teaching with appropriate psychological aspects. Experimentally verify the connection of music and language skills. It will be appropriate material for educational use in kindergartens.
