Show simple item record

France's Role in Forming the Czechoslovakian Elites (1900 - 1950)
Role Francie při formování československých elit (1900-1950)
dc.contributor.advisorPokorný, Jiří
dc.creatorHnilica, Jiří
dc.date.accessioned2019-02-19T13:10:59Z
dc.date.available2019-02-19T13:10:59Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/45166
dc.description.abstractTato práce hledá odpovědi na otázky týkající se role, kterou hrála Francie při formování československých elit v první polovině 20. století. Studie spočívá na třech základních pilířích. Prvním z nich je studium rámce, ve kterém se vyvíjely československo-francouzské vztahy v oblasti kultury, kulturní a školské politiky. Druhým pilířem je otázka přímého působení Francie na území Československa - a to prostřednictvím pevných struktur, které se vytvořily v souvislosti s konstituováním nového státu a s rozvojem aktivní francouzské kulturní politiky po roce 1918. Na jedné straně Francouzský institut v Praze, jenž nechtěl být ve studovaném období pouze kulturním střediskem, ale jeho ambice se dotýkaly především oblasti vědecké spolupráce (jazyk, filozofie, historie, právo, medicína, ekonomie, chemie, technické obory). Na druhém místě pak Francouzské reálné gymnázium v Praze, na jehož příkladu je možné velmi dobře studovat konkurenční meze spolupráce mezi oběma zeměmi v oblasti středního školství. Tato soukromá instituce (zestátněna 1937), přestože počet jejích studentů narůstal, nikdy nepřestala řešit klíčovou otázku: jedná se o československou školu s vyučovacím jazykem francouzštinou nebo o francouzskou vzdělávací instituci působící na území Československa? Třetím zmiňovaným pilířem je pak otázka formování...cs_CZ
dc.description.abstractThis work seeks to answer questions concerning the role France played in shaping the Czechoslovak elite in the first half of the 20th century. The study rests on three basic pillars. The first is a study of the framework in which Franco-Czechoslovak relations developed in the area of culture, cultural and educational policy. The second pillar is the question of France's direct involvement in Czechoslovakia - by means of solid structures created in connection with the establishment of the new state, and with the development of active French cultural policy after 1918. On the one hand, the French Institute in Prague, which, in the period under study, wanted to be more than a mere cultural centre, its ambitions primarily concerning scientific cooperation (language, philosophy, history, law, medicine, economics, chemistry, technical disciplines). On the other hand, the French Real Grammar School in Prague, the example of which gives a very good study of the competitive limits of cooperation between the two countries in the field of secondary education. Despite the growing number of students, this private institution (nationalised in 1937), never stopped addressing a key question: is it a Czechoslovak school teaching in French or a French educational institution operating in Czechoslovakia? The third pillar is...en_US
dc.languageFrenchcs_CZ
dc.language.isofr_FR
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectČesko-francouzské vztahycs_CZ
dc.subjectkulturní politikacs_CZ
dc.subjectformování elitcs_CZ
dc.subjectfunkční elitycs_CZ
dc.subjectČeskoslovensko 1900-1950cs_CZ
dc.subjectDijoncs_CZ
dc.subjectFrancouzský institut v Prazecs_CZ
dc.subjectFrancouzské reálné gymnázium v Prazecs_CZ
dc.subjectzahraniční studentics_CZ
dc.subjectCzech-French relationsen_US
dc.subjectcultural policyen_US
dc.subjectforming elitesen_US
dc.subjectfunctional elitesen_US
dc.subjectCzechoslovakia 1900 -1950en_US
dc.subjectDijonen_US
dc.subjectFrench Institute in Pragueen_US
dc.subjectFrench Real Grammar School in Pragueen_US
dc.subjectforeign studentsen_US
dc.titleFrance dans la formation des élites Tchécoslovaques (1900-1950)fr_FR
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-26
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId100560
dc.title.translatedFrance's Role in Forming the Czechoslovakian Elites (1900 - 1950)en_US
dc.title.translatedRole Francie při formování československých elit (1900-1950)cs_CZ
dc.contributor.refereeLenderová, Milena
dc.contributor.refereeOry, Pascal
dc.identifier.aleph001505454
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech and Czechoslovak Historyen_US
thesis.degree.disciplineČeské a československé dějinycs_CZ
thesis.degree.programHistoryen_US
thesis.degree.programHistorické vědycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeské a československé dějinycs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech and Czechoslovak Historyen_US
uk.degree-program.csHistorické vědycs_CZ
uk.degree-program.enHistoryen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTato práce hledá odpovědi na otázky týkající se role, kterou hrála Francie při formování československých elit v první polovině 20. století. Studie spočívá na třech základních pilířích. Prvním z nich je studium rámce, ve kterém se vyvíjely československo-francouzské vztahy v oblasti kultury, kulturní a školské politiky. Druhým pilířem je otázka přímého působení Francie na území Československa - a to prostřednictvím pevných struktur, které se vytvořily v souvislosti s konstituováním nového státu a s rozvojem aktivní francouzské kulturní politiky po roce 1918. Na jedné straně Francouzský institut v Praze, jenž nechtěl být ve studovaném období pouze kulturním střediskem, ale jeho ambice se dotýkaly především oblasti vědecké spolupráce (jazyk, filozofie, historie, právo, medicína, ekonomie, chemie, technické obory). Na druhém místě pak Francouzské reálné gymnázium v Praze, na jehož příkladu je možné velmi dobře studovat konkurenční meze spolupráce mezi oběma zeměmi v oblasti středního školství. Tato soukromá instituce (zestátněna 1937), přestože počet jejích studentů narůstal, nikdy nepřestala řešit klíčovou otázku: jedná se o československou školu s vyučovacím jazykem francouzštinou nebo o francouzskou vzdělávací instituci působící na území Československa? Třetím zmiňovaným pilířem je pak otázka formování...cs_CZ
uk.abstract.enThis work seeks to answer questions concerning the role France played in shaping the Czechoslovak elite in the first half of the 20th century. The study rests on three basic pillars. The first is a study of the framework in which Franco-Czechoslovak relations developed in the area of culture, cultural and educational policy. The second pillar is the question of France's direct involvement in Czechoslovakia - by means of solid structures created in connection with the establishment of the new state, and with the development of active French cultural policy after 1918. On the one hand, the French Institute in Prague, which, in the period under study, wanted to be more than a mere cultural centre, its ambitions primarily concerning scientific cooperation (language, philosophy, history, law, medicine, economics, chemistry, technical disciplines). On the other hand, the French Real Grammar School in Prague, the example of which gives a very good study of the competitive limits of cooperation between the two countries in the field of secondary education. Despite the growing number of students, this private institution (nationalised in 1937), never stopped addressing a key question: is it a Czechoslovak school teaching in French or a French educational institution operating in Czechoslovakia? The third pillar is...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV