Percepce specifických poruch učení pohledem žáků 2. stupně ZŠ
Perception of learning disabilities from middle school student's point of view
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/44968Identifikátory
SIS: 120619
Kolekce
- Kvalifikační práce [18636]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Špačková, Klára
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Vychovatelství
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
15. 5. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
specifické poruchy učení, školské poradenské zařízení, individuální vzdělávací plán, integrace, sociální aspekty problematikyKlíčová slova (anglicky)
specific learning disability, the consulting workplaces, individual educational plan, integration, social aspectsBakalářská práce se zabývá problematikou specifických poruch učení pohledem žáků. V práci jsou popsány základní pojmy týkající se problematiky, způsoby práce s dětmi trpící specifickou poruchou učení. Následně jsou zde představena poradenská pracoviště, individuální vzdělávací program a přístupy k hodnocení žáků s SPU. Práce je zaměřena především na sociální aspekty žáků se specifickou poruchou učení. Praktickou část tvoří dotazníkové šetření mezi žáky sedmých ročníků, které zkoumá znalost základních pojmů, přístup spolužáků k dětem s SPU a strategie zvládání problematiky u dětí s SPU.
Bachelor's work is dealing with issues of specific learning disabilities from student's point of view. In the work are describing basic concepts of this issues, methods of working with children be suffering from learning disabilities. Then there are acquaint consulting workplaces, individual educational plans and the approach to marking of students with learning disabilities. The work is concentrating on social aspects of students with learning disabilities. The field part makes survey between the students of seventh class research basic knowledge, classmate's approach to pupils with learning disability and the strategy of coping issues by children with learning disability.