Psychomotorický a řečový vývoj tělesně postižených
Psychomotor and speech development physically handicapped persons
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/44961Identifikátory
SIS: 106972
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Durdilová, Lucie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Český jazyk se zaměřením na vzdělávání - Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
6. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Dětská mozková obrna, psychomotorický vývoj, řečový vývojKlíčová slova (anglicky)
Cerebral palsy, psychomotoric development, speech developmentNÁZEV: Psychomotorický a řečový vývoj tělesně postižených AUTOR: Markéta Dvořáková KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. ABSTRAKT: Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou dětské mozkové obrny a odchylkami psychomotorického a řečového vývoje s tímto onemocněním spojenými. V teoretické části nejprve popíši psychomotorický a řečový vývoj intaktních dětí v období od věku novorozeneckého do školního věku, v její druhé části se věnuji psychomotorickým odchylkám a konkrétním řečovým poruchám v rámci forem dětské mozkové obrny dětí téhož věku. V praktické části jsem se zaměřila na průzkum možného vlivu postižení na přijetí do školského zařízení, zda symptomatické řečové poruchy při DMO ovlivňují školní výkon a zjištění názoru rodičů na budoucí pracovní uplatnění svých dětí. KLÍČOVÁ SLOVA: Dětská mozková obrna, psychomotorický vývoj, řečový vývoj
TITLE: Psychomotor and speech development physically handicapped persons AUTHOR: Markéta Dvořáková DEPARTMENT: Department of special education SUPERVISOR: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. ABSTRACT: In my bachelor's thesis I focus on the issue of cerebral palsy and deviations of psychomotoric and speech developement associated with this condition. First, I'll describe in theory psychomotoric and speech developement of intact children aged from newborns to school age. In the second part I'll focus on psychomotoric deviations and particular forms of speech disorders compared with the children's peer group. In my practical part I focus on assessing the influence of the condition on the acceptance of the children to a school facility, whether the symptomatic speech disorders associated with cerebral palsy affect learning abilities, and finding out parent's opinions on thein childrern's employment and future career. KEYWORDS: Cerebral palsy, psychomotoric development, speech development