Zobrazit minimální záznam

Place six-and eight-year grammar schools in the Czech education system
dc.contributor.advisorTrojan, Václav
dc.creatorŠťastný, Richard
dc.date.accessioned2017-05-07T15:29:20Z
dc.date.available2017-05-07T15:29:20Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/44958
dc.description.abstractNÁZEV: Víceletá gymnázia a jejich místo v české vzdělávací soustavě AUTOR: Richard Šťastný KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Václav Trojan Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá problematikou znovuobnovení víceletých gymnázií v roce 1990. Víceletá gymnázia jsou od svého znovuzavedení do českého vzdělávacího systému cílem kritiky pro svou neopodstatněnost. Tato práce interpretuje argumenty jak pro zachování, tak pro zrušení víceletých gymnázií. Téma víceletého gymnázia nejprve uvádí teoretická část práce, která představuje pozici víceletých gymnázií v historickém kontextu i v současnosti a následně prezentuje nejčastější argumenty pro i proti existenci víceletých gymnázií. Empirická část práce je kvantitativním výzkumem, zpracovávajícím názory různých odborníků z řad školství k dané problematice, zaměřeným především na to v jaké míře ovlivňuje aktuální pracovní pozice zainteresovaných subjektů jejich názory k existenci víceletých gymnázií. KLÍČOVÁ SLOVA: Víceletá gymnázia - vzdělávací systém - historie - argumentycs_CZ
dc.description.abstractTITLE: Place six-and eight-year grammar schools in the Czech education system AUTHOR: Richard Šťastný DEPARTMENT: Department in English language SUPERVISOR: PhDr. Václav Trojan Ph.D. ABSTRACT: This bachelor's thesis deals with the problematic of reopening six-and eight-year grammar schools. Since the reopening in 1990 their existence have been criticised for not being justified. In this thesis the arguments are given for and also against their preservation. The theme of these schools is introduced in the theoretical part of the thesis. The historical context and the position of these schools in the modern school system are presented and questioned. The empiric part is a quantitative research in which opinions of various experts in this field were compared. The main aim of the research was to find out how the actual work position of interested subjects influences their attitudes towards the existence of these grammar schools. KEYWORDS: Six-and eight-year grammar schools - education system- history- argumentsen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectVíceletá gymnáziacs_CZ
dc.subjectvzdělávací systémcs_CZ
dc.subjecthistoriecs_CZ
dc.subjectargumentycs_CZ
dc.subjectSix-and eight-year grammar schoolsen_US
dc.subjecteducation systemen_US
dc.subjecthistoryen_US
dc.subjectargumentsen_US
dc.titleVíceletá gymnázia a jejich místo v české vzdělávací soustavěcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-05-29
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId114481
dc.title.translatedPlace six-and eight-year grammar schools in the Czech education systemen_US
dc.contributor.refereeVoda, Jan
dc.identifier.aleph001469399
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csNÁZEV: Víceletá gymnázia a jejich místo v české vzdělávací soustavě AUTOR: Richard Šťastný KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Václav Trojan Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá problematikou znovuobnovení víceletých gymnázií v roce 1990. Víceletá gymnázia jsou od svého znovuzavedení do českého vzdělávacího systému cílem kritiky pro svou neopodstatněnost. Tato práce interpretuje argumenty jak pro zachování, tak pro zrušení víceletých gymnázií. Téma víceletého gymnázia nejprve uvádí teoretická část práce, která představuje pozici víceletých gymnázií v historickém kontextu i v současnosti a následně prezentuje nejčastější argumenty pro i proti existenci víceletých gymnázií. Empirická část práce je kvantitativním výzkumem, zpracovávajícím názory různých odborníků z řad školství k dané problematice, zaměřeným především na to v jaké míře ovlivňuje aktuální pracovní pozice zainteresovaných subjektů jejich názory k existenci víceletých gymnázií. KLÍČOVÁ SLOVA: Víceletá gymnázia - vzdělávací systém - historie - argumentycs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Place six-and eight-year grammar schools in the Czech education system AUTHOR: Richard Šťastný DEPARTMENT: Department in English language SUPERVISOR: PhDr. Václav Trojan Ph.D. ABSTRACT: This bachelor's thesis deals with the problematic of reopening six-and eight-year grammar schools. Since the reopening in 1990 their existence have been criticised for not being justified. In this thesis the arguments are given for and also against their preservation. The theme of these schools is introduced in the theoretical part of the thesis. The historical context and the position of these schools in the modern school system are presented and questioned. The empiric part is a quantitative research in which opinions of various experts in this field were compared. The main aim of the research was to find out how the actual work position of interested subjects influences their attitudes towards the existence of these grammar schools. KEYWORDS: Six-and eight-year grammar schools - education system- history- argumentsen_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ
dc.identifier.lisID990014693990106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV