Marketingová strategie řízení vesnické školy v konkurečním prostředí škol městských
Marketing strategy of the village primary school management within the competitive background created by the town primary schools
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/44538Identifiers
Study Information System: 114705
Collections
- Kvalifikační práce [17059]
Author
Advisor
Referee
Nosková, Lenka
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
School Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
29. 5. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Vesnická škola, málotřídní škola, marketingová strategie, konkurenční výhoda, konkurenční nevýhodaKeywords (English)
Village school, small one room school, marketing strategy, competition advantage, competition disadvantageZávěrečná práce si klade za cíl zhodnotit marketingové strategie řízení vesnických škol v konkurenčním prostředí škol městských a obohatit je zkušenostmi řídících pracovníků, mými vlastními, stejně jako poznatky z odborné literatury, závěrečných prací SVPP a dostupnými výzkumy takovým způsobem, aby klasická vesnická škola byla schopna v tomto náročném konkurenčním boji obstát. Přínosem této práce je využití jejích závěrů jak řediteli vesnických škol, tak i jejich zřizovateli.
The final thesis focuses on evaluating the marketing strategies of the village primary school management within the competitive background created by the town primary schools. One of the main points of the thesis is to enrich these strategies by means of executive directors' as well as my own experience. Other sources of such enrichment are the study literature and the available research knowledge as well as the knowledge of the chief pedagogical executives' final theses. In this respect, the marketing strategies should be posing a benefit for a classical village primary school to stand up to the challenging competitive struggle. The benefit from the thesis consists in using its conclusions by the village school headmasters as well as the institutors.