Právní analýza procesu přijímání dětí do mateřské školy
Legal Analysis of the Process of Children's Nursery School Enrolment
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/44508Identifikátory
SIS: 114689
Katalog UK: 990014693780106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Svoboda, Petr
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
29. 5. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
mateřská škola, ředitel školy, školský zákon, správní řád, odvolací správní orgán, kritéria pro přijetí, rozhodnutí ve správním řízení, veřejný ochránce právKlíčová slova (anglicky)
nursery school, schoolmaster, education law, civil service rules, admission standards, decision in an administrative procedure, ombudsmanNÁZEV: Právní analýza procesu přijímání dětí do mateřské školy AUTOR: Jaroslava Oplová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Jindřich Kitzberger ABSTRAKT: Práce se zabývá jednotlivými úkony v procesu přijímání dětí do mateřských škol, který vychází především z ustanovení školského zákona a správního řádu. Právní úprava konání správního orgánu obsažená ve správním řádu je racionální, avšak velmi rozsáhlá. Pro dodržení zákonitosti v průběhu celého správního řízení, je nutná znalost dalších souvisejících právních předpisů. Do rozhodovacího procesu významně zasahují kritéria pro přijetí, podle kterých se stanovuje pořadí žadatelů. Po přijetí zákona č. 49/2009 Sb., kterým se měnil zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, došlo k rozporům v právních ustanoveních školského zákona v oblasti rozhodování, týkající se i předškolního vzdělávání, neboť rozhodnutí k přijímání do MŠ bylo vyloučeno z působnosti správního řádu. Nebyla ani splněna očekávání v zapracování pravidel pro přijímání k předškolnímu vzdělávání do školského zákona. Zákonem č. 472/2011 Sb., kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění...
TITLE: Legal Analysis of the Process of Children's Nursery School Enrolment AUTHOR: Jaroslava Oplová DEPARTMENT: The Centre of School Management SUPERVISOR: RNDr. Jindřich Kitzberger ABSTRACT: The paper work deals with individual operations in the process of admitting children to the nursery schools, following primarily the Education Law and Civil Service Rules. The legal frame of administration authority actions such as contained in the Civil Service Rules is rational, however very extensive. A thorough knowledge of additional related legal regulations is necessary to observe legitimacy in the course of entire administrative procedure. The admission standards become significantly involved, according to which the ranking of applicants is determined. After passing the Law No.49/2009, which altered the Law No. 561/2004 of Statute Book on preschool, elementary, secondary, college and other education (Education Law), in reading of later regulations, discrepancies in legal provisions of Education Law in the decision-making field concerning also preschool education have happened, as the decision-making in admission to nursery schools was removed from the scope of the Civil Service Rules. Even the expectations concerning implementation of the principles for admission process to preschool education into the...
