Výběrové řízení na učitele odborných předmětů
Tender for teachers of vocational subjects
bachelor thesis (NOT DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/44493Identifiers
Study Information System: 113823
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Trunda, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
School Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
28. 5. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Fail
Keywords (Czech)
Výběr, učitel, školství, pohovor, testy, inzerátKeywords (English)
Selection, teacher, education, interview, tests, tenderNÁZEV: Výběrové řízení na učitele odborných předmětů AUTOR: Mgr. Roman Kocina KATEDRA (ÚSTAV) Pedagogická fakulta Karlovy univerzity v Praze VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Irena Lhotková, Ph.D. ABSTRAKT: Cílem bakalářské práce je popsání postupu výběrového řízení na pozici učitele odborných předmětů a pohled na tuto problematiku středních škol v Ústeckém kraji. V teoretické části je popsán doporučený postup provádění výběrového řízení doplněný návrhem inzerátu, osobního dotazníku a návrhu otázek k pohovoru. Je zde rozebrána problematika desatera výběrového řízení, získávání uchazečů za využití různých zdrojů oslovení, předvýběru a použití osobního pohovoru, testů a předvedení práce jako metody výběru z uchazečů. V praktické části byl proveden výzkum u středních škol Ústeckého kraje v oblasti výběrového řízení. Na základě získaných poznatků došlo ke zmapování situace a vyhodnocení jejich výsledků a upozornění na problematické oblasti ve vypisovaných řízeních. KLÍČOVÁ SLOVA: Výběr, učitel, školství, pohovor, testy, inzerát
TITLE: Tender for teachers of vocational subjects AUTHOR: Mgr. Roman Kocina DEPARTMENT: Pedagogical Faculty of Charles University in Prague SUPERVISOR: Mgr. Irena Lhotková, Ph.D. ABSTRACT: The aim of the thesis describes how the selection process for the position of teachers of vocational subjects and look at the issue of secondary schools in region. In the theoretical section describes the recommended procedure for making the tender complete ad design, design a personal questionnaire and the interview questions. Analyze the problem here is the Ten selection, applicant tracking, using a variety of sources addressing, pre-selection and use of personal interview, test and demonstration work as a method of selecting candidates. In the practical part of the research was conducted at the high school Region in the selection process. Based on the lessons learned was to map the situation and evaluate their results and advice on problem areas announced by the proceedings. KEYWORDS: Selection, teacher, education, interview, tests, tender