Navrhovaný model transformované péče o ohrožené děti
Proposed model of transformed care for vulnerable children
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/44482Identifikátory
SIS: 118001
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kohnová, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Vychovatelství
Katedra / ústav / klinika
Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství
Datum obhajoby
17. 5. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Transformace, práva dítěte, ústavní výchova, Národní akční plánKlíčová slova (anglicky)
Transformation, rights of the child, institutional care, National Action PlanBakalářská práce se zabývá návrhem nového modelu transformované péče o ohrožené děti. Jejím cílem je popsat a seznámit s návrhem nového modelu transformované péče o ohrožené děti na příkladu ústavního zařízení a vyhodnotit jeho možný dopad. Práce je pojímána deskriptivně, má charakter myšlenkového experimentu. Je zpracovaná monografickou procedurou. Metodické zpracování bylo provedeno formou sběru a vyhodnocením dostupných dat a dokumentů vypovídajících o současném stavu péče o ohrožené děti. Text práce je rozdělen na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretický podklad vychází z oblasti psychologie, sociologie, pedagogiky. Praktická část přináší prezentaci návrhu nového modelu transformované péče na příkladu ústavního zařízení a vyhodnocení jeho očekávaných přínosů. Také popisuje možné překážky a problémy při zavádění modelu do praxe.
The bachelor's thesis is focused on the concept of the new model of transformed care of the vulnerable children. Its aim is the description and introduction to concept of the new model of transformed care of the vulnerable children on the example of one institute, and the evaluation of its possible impact. The thesis is conceptualized descriptively, it is the conceptional experiment. This work is compiled like a monographic study. Data was obtained by collecting and analysing the documents about the present state of care of the vulnerable children. The text of work is divided into two parts - the theory and the practice. The theoretical part is based on psychology, sociology and pedagogy. The practical part presents a new model of transformed care on the example of one institute and analyses its expected benefits. It also describes the possible difficulties and problems during implementation of the model into practice.