Zavádění globálního rozvojového vzdělávání do nízkoprahového zařízení pro děti a mládež v Čáslavi
Implementation of Global Developmental Education in Low - Threshold Facility for Children and Youth in Čáslav.
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/44444Identifiers
Study Information System: 105443
Collections
- Kvalifikační práce [19349]
Author
Advisor
Referee
Mojžíšová, Jarmila
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
23. 5. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
globální rozvojové vzdělávání, projekty, volný čas, nízkoprahové zařízení, výchova, projektyKeywords (English)
Global Developmental Education, Free Time, Low-Threshold Facility for Children and Youth, Education, ProjectsAbstrakt, klíčová slova Cílem bakalářské práce je popsat a seznámit s experimentem, který probíhá v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež Domek. Jedná se o zavádění globálního rozvojového vzdělávání a možnosti propojení témat a aktivit, které z něj vycházejí do běžné činnosti střediska. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí. V první, teoretické části seznamuje s globálním rozvojovým vzděláváním, jeho cíli, tématy a metodami. Další kapitoly pojednávají o nízkoprahových zařízeních obecně, o středisku Domek a o průzkumu v jiných zařízeních. Druhá, praktická část seznamuje s projektem a aktivitami, které se v nízkoprahovém zařízení již uskutečnily a pomáhají začlenit globální rozvojové vzdělávání do běžné činnosti. Klíčová slova Globální rozvojové vzdělávání, volný čas, nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, výchova, projekty.
Abstract, Keywords Implementation of Global Developmental Education in Low - Threshold Facility for Children and Youth in Čáslav. The aim of this bachelor thesis is to describe an experiment, which is currently taking place in a low-threshold facility for children and youth called Domek. It describes the implementation of global developmental education with the possibility of interconnecing the topics and activities into the common activities of the facility Domek. The bachelor thesis consists of two parts. In the first part, which is theoretical, we are acquainted with the global developmental education, its goals, topics and methods. Further sections deal with the topic of low-threshold facilities in general, respectively with the facility Domek and the researches in other low-threshold facilities. In the second, practical part, we are introduced to the project and its activities which have already taken place in the low-threshold facility and whose aims were to integrate the global developmental education into the ordinary activities. Key words Global Developmental Education, Free Time, Low-Threshold Facility for Children and Youth, Education, Projects.