Postavení žáka s poruchou autistického spektra ve třídě ZŠ
Position of pupils with autistic spectrum disorder in mainstream basic school
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43902Identifiers
Study Information System: 107053
CU Caralogue: 990014713400106986
Collections
- Kvalifikační práce [19358]
Author
Advisor
Referee
Mlčková, Marie
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Special Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
5. 6. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
integrace, Aspergerův syndrom, vysocefunkční autismus, postavení ve tříděKeywords (English)
integration, Asperger syndrome, highfunctioning autism, position in classAnotace: Diplomová práce mapuje a analyzuje faktory ovlivňující postavení žáka s poruchou autistického spektra v třídním kolektivu. Teoretické poznatky jsou konfrontovány s konkrétní případovou studií procesu individuální integrace žáka s vysocefunkčním autismem v průběhu devíti let jeho školní docházky Analýza dokumentů, rozhovorů a dotazníkového šetření se zabývá právě socializací tohoto žáka v třídním kolektivu.
Annotation: This diploma thesis analyzes the factors affecting the position of pupils with autistic spectrum disorders in the class of basic school. Theoretical study is confronted with a specific case study of individual integration of pupil with highfunctioning autism during nine years of school attendance. Analysis of documents, interwievs and the questionnaire survey deals with the socializaton of that student in the class.