Postavení žáka s poruchou autistického spektra ve třídě ZŠ
Position of pupils with autistic spectrum disorder in mainstream basic school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43902Identifikátory
SIS: 107053
Kolekce
- Kvalifikační práce [18636]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mlčková, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
5. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
integrace, Aspergerův syndrom, vysocefunkční autismus, postavení ve tříděKlíčová slova (anglicky)
integration, Asperger syndrome, highfunctioning autism, position in classAnotace: Diplomová práce mapuje a analyzuje faktory ovlivňující postavení žáka s poruchou autistického spektra v třídním kolektivu. Teoretické poznatky jsou konfrontovány s konkrétní případovou studií procesu individuální integrace žáka s vysocefunkčním autismem v průběhu devíti let jeho školní docházky Analýza dokumentů, rozhovorů a dotazníkového šetření se zabývá právě socializací tohoto žáka v třídním kolektivu.
Annotation: This diploma thesis analyzes the factors affecting the position of pupils with autistic spectrum disorders in the class of basic school. Theoretical study is confronted with a specific case study of individual integration of pupil with highfunctioning autism during nine years of school attendance. Analysis of documents, interwievs and the questionnaire survey deals with the socializaton of that student in the class.