Cesta ke změně a vítězství: projekt pro 3. ročník ZŠ s cílem osobnostního rozvoje s využitím metod a technik dramatické výchovy. Rozvoj schopnosti smysluplně žít svůj život, pozitivního přístupu k životu a k sobě sama a pozitivního programování si svých cílů
Journey to Change and Victory : The project has been developed based on the material for the 3rd grade of elementary school with the aim of using the method and technique of dramatic education to achieve personality development.
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43628Identifiers
Study Information System: 117259
Collections
- Kvalifikační práce [19349]
Author
Advisor
Referee
Ferklová, Alžběta
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
22. 5. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Dramatická výchova, pozitivní myšlení, programování si svých cílů, osobnostní rozvoj, vnímání sebe sama, vědomé záměry, síla myšlenkyKeywords (English)
Dramatic education, positive thinking, programming of own goals, personality development, self- perception, conscious intentions, the power of thoughtsTato práce se zabývá rozvojem osobnosti dětí ve smyslu rozvíjení schopnosti smys- luplně žít svůj život, pozitivního myšlení a programování si svých cílů. Teoreticky jsou popsány základní životní principy, které děti poznávají prostřednictvím realizovaného projektu, který je sestaven tak, že zohledňuje a využívá jejich věkové psychologické předpoklady. Projekt dále využívá metody a techniky dramatické výchovy. Výsledkem projektu je vyhodnocení jeho úspěšnosti a efektivity z dlouhodobého hlediska a tedy jeho přínosu ve vztahu k dětem a jejich schopnosti smysluplně žít svůj život. Klíčová slova: Dramatická výchova, pozitivní myšlení, programování si svých cílů, osobnostní rozvoj, vnímání sebe sama, vědomé záměry, síla myšlenky
The work is focusing on children personality development in the sense of developing ability to live meaningful life, positive thinking and programming of own goals. Theoreti- cally are described key laws of life that children learn through the completed project. This projecttakesintoaccountandusesthepsychologicalassumptionsofrelevantagegroup.The project also applies methods and techniques of dramatic education.The result of the project is evaluation of the successfulness and effectiveness from the long term perspective and thereforeitscontributioninrelationtochildrenandtheirabilitytolivetheirlivesmeaningfully. Keywords: Dramatic education, positive thinking, programming of own goals, personality develo- pment, self-perception, conscious intentions, the power of thoughts