Didakticky upravené pexeso ve výuce francouzského jazyka na 1. stupni ZŠ
Didactically modified memory game in French at the primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43619Identifikátory
SIS: 118972
Katalog UK: 990014682190106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Hník, Ondřej
Oponent práce
Machleidtová, Silva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra české literatury
Datum obhajoby
24. 5. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
didaktická hra, hry s obrázky, vizuální paměť, aktivizační metody výukyKlíčová slova (anglicky)
didactic game, game with picture cards, visual memory, active methods of teachingDiplomová práce navrhuje novou strukturu pexesa, které je upravené tak, aby se mohlo stát součástí hodin francouzského jazyka. Diplomová práce pojednána ze širšího hlediska: kromě didaktiky cizího jazyka se dotýká i oblastí interkulturní výchovy či rozvoje klíčových kompetencí. Teoretická část rozpracovává psychologická a didaktická východiska, ze kterých nová koncepce vychází a zabývá se přínosem hry ve výuce. V praktické části jsou uvedené další hry, ke kterým je možné použít pexesové kartičky. Praktická část dále obsahuje reflexe her, díky nimž jsou hry modifikované pro efektivní výuku jazyka. V reflexích jsou rozvedené obecné didaktické otázky řešené při výuce cizího jazyka.
Anotation This thesis proposes a new structure of a memo game that is modified so it can be a part of a French class. It is discussed in wider perspective: besides the didactic of foreign language it touches also the intercultural domain or development of key competencies. Theoretic part elaborates on psychological and didactic bases from which the new concept of the memo game arise. The benefit of playing games in classes is also specified. Other games which can be played with the designed cards as well as reflections of these games are given in the practical part. These reflections allow the modified games to be more effective during French classes. Reflections also contain general didactic questions solved in the didactic of a foreign language.
