Výuka čtení u žáků s vývojovými poruchami učení na málotřídní škole
Reading lessons for children with learning disabilites at small school
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43605Identifiers
Study Information System: 121186
Collections
- Kvalifikační práce [19346]
Author
Advisor
Referee
Křivánek, Zdeněk
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
22. 5. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Specifické poruchy učení, málotřídní škola, analyticko- syntetická metoda, reedukace, Individuální vzdělávací program, metody a formy práce při nápravě SPUKeywords (English)
Specifics learning, small class school, analytic-synthetic method, Disabilites, individual educational program, methods and forms of redress at SPUTato diplomová práce se zabývá otázkami výuky čtení u dětí na malotřídní škole. Pozornost je věnována zejména výuce dětí s poruchami čtení. Teoretická část specifikuje poruchy učení a metody práce, které vedou k úspěšnému nácviku čtenářských dovedností. Praktická část zahrnuje příklady práce s dětmi na ZŠ Josefa Suka a MŠ Křečovice, zpracování materiálů pro výuku čtení jak dětí bez vývojových poruch učení, tak s poruchami a ověření materiálů v praxi.
This master thesis deals with the questions of teaching the small school children to read. Particularly, there is paid attention to teaching children with reading disorders. The theoretical part of the thesis specifies the reading disorders and the methods of work which lead to the succesful training of the reading abilities. The practical part of the thesis subsumes working with children of the small school "ZŠ Josefa Suka" and the kindergarten "MŠ Křečovice,preparing materials for teaching reading to either children without any learning disabilites or those with disabilites and verifying the materials in practical training.