Žák s SPU na 1. stupni ZŠ
Pupil with disorder of learning in primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43585Identifikátory
SIS: 97232
Katalog UK: 990014845990106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Křivánek, Zdeněk
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
17. 5. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Specifické poruchy učení, etiologie, diagnostika, reedukace, integrace, individuální vzdělávací program, ADHD, metoda sluchové analýzy a syntézy, metoda zrakové diferenciace a analýzy, syntézy a metoda zjištění úrovně čtenářských dovednostíKlíčová slova (anglicky)
Specific learning disorders, etiology, diagnostics, re-education, integration, individual education programme, ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder), auditory analysis and synthesis method, visual differentiation and analysis, synthesis method, rDiplomová práce se zabývá problematikou specifických poruch učení na 1.stupni ZŠ. Teoretická část je věnována vymezení základních pojmů, etiologii vzniku SPU a klasifikaci jejich projevů. Vymezuje možnosti diagnostiky a následné reedukační péče. Popisuje možnosti vzdělávání žáků s poruchami v běžných školách či individuálně. Praktická část je zaměřená na prozkoumání problematiky specifických poruch učení na 1.stupni ZŠ, konkrétně ve třetí a čtvrté třídě, a kasuistice 3 žáků, jejichž výsledky testů nejvíce poukazovaly na nějaký problém.
This thesis deals with specific learning disabilities on the first level of primary education. The theoretical part is devoted to the definition of the basic concepts, to the etiology of the occurrence of specific learning disabilities and to the classification of their manifestation. It draws up the possibilities of the diagnostics and of the follow-up re-education. It describes the possibilities of educating students with disabilities at basic schools or individually. The practical part of this thesis focuses on exploring the issue of specific learning disabilities on the first level of primary education, namely, in the third and fourth grade. Three case reports whose results most visibly pointed to a problem are also present here.
