Learning English: Exceptional ways and needs of exceptional children
Výuka Anglického jazyka: Neobvyklé cesty a potřeby neobvyklých dětí
rigorózní práce (UZNÁNO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43101Identifikátory
SIS: 125543
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Fořtíková, Jitka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - anglický jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
5. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Uznáno
Klíčová slova (česky)
nadání, nadané děti, alternativní metody výuky, obohacování, akceleraceKlíčová slova (anglicky)
giftedness, gifted children, alternative teaching methods, enrichment, accelerationTato diplomová práce nastínila problematiku vzdělávání nadaných a také problémy, se kterými se celá tato oblast vzdělávání potýká. Představila základní témata týkající se nadaných, jako např. samotné nadání, jeho členění apod. Dále popsala základní formy práce s nadanými studenty, s důrazem na důležitost vzdělávání učitelů a zároveň představila (s použitím rozhovorů) ty z osobnostních charakteristik pedagogů, které jsou nadanými žáky považovány za důležité. Představila čtenáři specifické vzdělávací potřeby nadaných lidí a ukázala možnosti práce a pomoci nadaným. Ve své druhé části pak tato diplomová práce ukázala některé z neobvyklých metod, které mohou být použity pro zvýšení zájmu nadaných o výuku, což, při volbě standardních učebních metod, může být často problematické. Jejich jednotlivé formy byly rozebrány a bylo poukázáno na možnosti jejich úspěšného užití. Pro lepší představu pak u každého z těchto alternativních postupů byl použit konkrétní příklad využití dané metody. Během výzkumu jsem si ještě více uvědomil, že problematika nadaných dětí a nadaných jedinců celkově není v České Republice dostatečně dořešena. Stále zbývá mnoho úkolů k vyřešení, dříve než bude nadaným jedincům dán vhodný prostor pro jejich vzdělávání a i následné uplatnění v práci a v životě. Proto práce a výzkum těch,...
This diploma thesis has outlined the issues of gifted education and the problems which this whole area of education faces. It introduced the basic topics related to the gifted population such as the gift itself, its division etc. In addition, it described the basic forms of work with gifted students, with emphasis on the importance of teacher training and introduced (using interviews) the personal characteristics of teachers which are considered by the gifted students important. Furthermore it presented specific training needs of gifted students and showed the possibilities in helping the gifted. In its second part, this diploma thesis also presented some of the unusual methods which can be used in the process of teaching and which are usually highly effective when presented to gifted students. Individual methods were analysed and possible applications of each of those were described. For a better understanding, each of the methods was accompanied by an example. During the research I realized even more that the issue of gifted children and gifted individuals in general in the Czech Republic is not sorted out adequately. There are still many challenges to solve before talented individuals will be given the space for their education and also the following application at work and in life. Therefore,...