Zobrazit minimální záznam

Accounts of knowledge - the role and the structure of school and intelectual knowledge
dc.contributor.advisorŠtech, Stanislav
dc.creatorKubín, Daniel
dc.date.accessioned2021-03-23T23:55:53Z
dc.date.available2021-03-23T23:55:53Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/43079
dc.description.abstractAnotace: Od narození do teď jste se naučili mnoho věcí. Zamyslete se, které to jsou. Co byste se každý ještě chtěl? Tyto otázky zabývající se vztahem k poznání byly již po třetí, od roku 1992, kladeny žákům osmých tříd vybraných tří pražských škol. Tito žáci na základě námi položené otázky písemně zpracovali odpovědi libovolnou literární formou. Zpracovaný výsledek pro výzkum pak nazýváme poznatkové bilance. První, kdo tuto techniku použil, byl v roce 1992 Bernard Charlot. Ten touto technikou zkoumal vztah k poznání u žáků z odlišných sociálních vrstev. V České republice kvantitativní výzkum prostřednictvím poznatkových bilancí jako první provedla Pražská skupina školní etnografie v roce 1992. Identifikovala základní strukturu vztahu žáků k poznání a váhu učení, včetně školního v něm. Po deseti letech byl v roce 2002 výzkum replikován na stejných školách. Jeho výsledky, byly srovnány s deset let starými daty Předkládaná práce replikuje původní výzkum podruhé. Analyzovány byly poznatkové bilance 117 žáků ze tří základních škol v Praze 3. Využity byly metoda obsahové analýzy bilancí a statistické techniky zjišťování významnosti rozdílů mezi očekávanými a empirickými četnostmi výskytu položek v jednotlivých oblastech a kategoriích tvořících strukturu bilancí. Data umožňují zjistit vývoj struktury vztahu žáků k...cs_CZ
dc.description.abstractAnnotation: Since your birth you have learnt a number of facts. Recall them. What would you still like to learn? Three times since 1992 these questions dealing with attitude to cognition were put to students of the eight grade of three selected Prague schools; the students were asked to prepare written answers to the above questions using an arbitrary literary form. The result processed for investigation is called accounts of knowledge. The technique was first applied in 1992 by Bernard Charlot who used it to investigate attitude to cognition of students from various social classes. In 1992 the Prague Classroom Ethnography Group was the first to undertake a quantitative analysis using accounts of knowledge in the Czech Republic; it identified the fundamental structure of students' attitude to cognition and the role played therein by learning including school learning. In 2002 the research was repeated in the same schools as before. The submitted work repeated the original research. Accounts of knowledge of 117 students of three primary schools in urban district Prague 3 were investigated using the method of content analysis of balances and applying the statistical method to determine the significance of differences between the expected and empirical frequency of occurrence of items in individual areas and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectVztah žáků k poznánícs_CZ
dc.subjectváha a struktura školních a intelektuálních poznatkůcs_CZ
dc.subjectAccounts of knowledgeen_US
dc.subjectthe role and the structure of school and intelectual knowledgeen_US
dc.titleVztah žáků k učení a poznání - váha a struktura intelektuálních a školních poznatkůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-05-31
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId106496
dc.title.translatedAccounts of knowledge - the role and the structure of school and intelectual knowledgeen_US
dc.contributor.refereeFrancová, Veronika
dc.identifier.aleph001471995
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csAnotace: Od narození do teď jste se naučili mnoho věcí. Zamyslete se, které to jsou. Co byste se každý ještě chtěl? Tyto otázky zabývající se vztahem k poznání byly již po třetí, od roku 1992, kladeny žákům osmých tříd vybraných tří pražských škol. Tito žáci na základě námi položené otázky písemně zpracovali odpovědi libovolnou literární formou. Zpracovaný výsledek pro výzkum pak nazýváme poznatkové bilance. První, kdo tuto techniku použil, byl v roce 1992 Bernard Charlot. Ten touto technikou zkoumal vztah k poznání u žáků z odlišných sociálních vrstev. V České republice kvantitativní výzkum prostřednictvím poznatkových bilancí jako první provedla Pražská skupina školní etnografie v roce 1992. Identifikovala základní strukturu vztahu žáků k poznání a váhu učení, včetně školního v něm. Po deseti letech byl v roce 2002 výzkum replikován na stejných školách. Jeho výsledky, byly srovnány s deset let starými daty Předkládaná práce replikuje původní výzkum podruhé. Analyzovány byly poznatkové bilance 117 žáků ze tří základních škol v Praze 3. Využity byly metoda obsahové analýzy bilancí a statistické techniky zjišťování významnosti rozdílů mezi očekávanými a empirickými četnostmi výskytu položek v jednotlivých oblastech a kategoriích tvořících strukturu bilancí. Data umožňují zjistit vývoj struktury vztahu žáků k...cs_CZ
uk.abstract.enAnnotation: Since your birth you have learnt a number of facts. Recall them. What would you still like to learn? Three times since 1992 these questions dealing with attitude to cognition were put to students of the eight grade of three selected Prague schools; the students were asked to prepare written answers to the above questions using an arbitrary literary form. The result processed for investigation is called accounts of knowledge. The technique was first applied in 1992 by Bernard Charlot who used it to investigate attitude to cognition of students from various social classes. In 1992 the Prague Classroom Ethnography Group was the first to undertake a quantitative analysis using accounts of knowledge in the Czech Republic; it identified the fundamental structure of students' attitude to cognition and the role played therein by learning including school learning. In 2002 the research was repeated in the same schools as before. The submitted work repeated the original research. Accounts of knowledge of 117 students of three primary schools in urban district Prague 3 were investigated using the method of content analysis of balances and applying the statistical method to determine the significance of differences between the expected and empirical frequency of occurrence of items in individual areas and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code3
dc.contributor.consultantŠkaloudová, Alena
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990014719950106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV