Hudební software - aplikace open source a freeware na hudební vzdělávání
Music software - application of open source and freeware in music education
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/42851Identifiers
Study Information System: 85055
Collections
- Kvalifikační práce [19160]
Author
Advisor
Referee
Nedělka, Michal
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Music Oriented at Education - Choir Conducting Oriented at Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 9. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Autorský abstrakt Bakalářská práce Hudební software - aplikace open source a freeware na hudební vzdělávání mapuje oblast takového softwaru, který nějakým způsobem souvisí (nebo by mohl souviset) s hudebním vzděláváním a je pro uživatele počítače dostupný zdarma. V první, teoretické části práce se pojednává o úloze počítačů v dnešní digitální společnosti. Právě oblast vzdělávání bude nutně v nejbližších letech procházet řadou změn, které souvisí se stále častější aplikací informačních technologií na výuku (některé již započaly, viz např. vzdělávací projekty khanacademy.org, academicearth.org, ted.com). S oblibou užívaná slova typu "multimediální, interaktivní či e-learning" (mnohdy však pouze na efekt) budou díky klesajícím cenám technologií získávat lepší a reálné výsledky. Kdo jiný by měl vytvářet výukové programy než odborníci na vzdělávání? Měli by být tyto programy volně dostupné všem nebo jen těm, kteří si je budou moci finančně dovolit? Proto se autor věnuje také softwarovým licencím a jejich často mylnému rozlišování. Popisuje filozofii světových hnutí Svobodného softwaru a Open source, jejichž licence je pro školní prostředí svým zaměřením vhodnější. Spíše pro orientaci poté uvádí rozdělení hudebního softwaru a definuje základní terminologii, kterou by měl zájemce o oblast hudebních aplikací znát....
The bachelor's thesis Music software - application of open source and freeware in music education deals with that kind of software, which could be in some way used in music education and it is free of charge. In the first, theoretical part, the software itself is defined together with the most common free software licenses and the philosophy of Open source movement and Free Software Foundation. Just for orientation, there is a classification of music software; author compiles also a brief vocabulary of terms used in music software, which should be known by user if interested. Practical part represents some type of editor's pick of software with description of its specialization. Author picks always just only one of the best program for each category, eventually he describes similar program with quite different function in current problematic. Web pages on the Internet are chosen in the same way. The thesis is intended to be practical. Own experience with the software described is gratefully recommended.