Interkulturní předsudky jako téma literatury pro děti a mládež. Analýza románů Anji Tuckermannové Muscha a Mano. Der Junge, der nicht wusste, wo er war
Theme of Intercultural Prejudice in Children's Literature. The Analysis of Anja Tuckermann's Novels Muscha and Mano. Der Junge, der nicht wusste, wo er war
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/42671Identifikátory
SIS: 106017
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Markvartová, Eva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra germanistiky
Datum obhajoby
24. 5. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
literatura pro děti a mládež, Anja Tuckermannová, interkulturní předsudky, Romové a Sintové, literární analýzaKlíčová slova (anglicky)
Children's Literature, Anja Tuckermann, Intercultural Prejudice, Roma and Sinti, Literary AnalysisBakalářská práce se zabývá analýzou románů Muscha a Mano. Der Junge, der nicht wusste, wo er war současné německé spisovatelky Anji Tuckermannové. V teoreticky zaměřené části jsou knihy zasazeny do širšího historického a společenského kontextu a je uvedeno jejich žánrové zařazení. Prakticky orientovaná část bakalářské práce se věnuje analýze děl z hlediska jejich struktury - vnější a vnitřní kompozice. Největší pozornost je soustředěna na zastoupení a způsob zpracování tématu interkulturních předsudků. V závěrečné kapitole jsou analyzovány shody a rozdíly mezi oběma romány a je nastíněn jejich význam v rámci literatury pro děti a mládež.
This bachelor thesis deals with analysis of novels Muscha and Mano. Der Junge, der nicht wusste, wo er war. They were written by German author Anja Tuckermann. In the theoretical part books are set into historical and sociological context and their genre is discussed. The practical part of this bachelor thesis focuses on analysis of the novels based on their structure - outer and inner composition. The thesis concetrates largely on the representation of intercultural prejudice. In the final chapter the books are compared and contrasted and it is commented on their position within children's literature.