Způsoby využití netbooků a interaktivní tabule učiteli matematiky na základní škole
Ways of use of netbooks and interactive whiteboard by mathematics teachers at the primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/42606Identifikátory
SIS: 79279
Katalog UK: 990015034220106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kloboučková, Jaroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - matematika
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
17. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
interaktivní tabule (IWB), netbook (NTB), interaktivní učebnice - i-učebnice, applet, matematika, Vzdělání 21, SMART Notebook, videozáznamy, 1:1 ElearningKlíčová slova (anglicky)
interactive whiteboard (IWB), netbook (NTB), interactive textbook - e-books, applet, mathematics, Education 21, SMART Notebook, videos, One-to-one ElearningDiplomová práce se věnuje detailnějšímu pohledu na projekt Vzdělání 21 a tedy výuce s využitím nových technologií, především interaktivních tabulí a netbooků, v českých školách. Cílem bylo pozorování výuky matematiky, způsob využití interaktivních tabulí a netbooků v hodinách matematiky na druhém stupni základních škol účastnících se projektu Vzdělání 21. Hodnocení a závěry vychází z analýz jednotlivých hodin natočených ve školním roce 2009/2010 a 2010/2011, které byly podrobně zkoumány a dále děleny na kratší příběhy v případě, že se nějakým způsobem využila interaktivní tabule nebo netbook. V epizodách jsem sledovala účel a způsob použití interaktivní tabule či netbooku, dále pak materiál s pomocí kterého byla tato technika využívána a kdo pracoval s interaktivní tabulí. Některé epizody můžou sloužit jako ukázka "dobrého" či zajímavého způsobu práce s IWB a NTB v hodinách matematiky, případně můžou být inspirací pro ostatní učitele matematiky ale i učitele dalších vyučovacích předmětů. Klíčová slova: interaktivní tabule (IWB), netbook (NTB), interaktivní učebnice - e- učebnice, applet, matematika, Vzdělání 21, Smart notebook, videozáznamy.
The diploma thesis deals with detailed look at the project Education 21 and so the teaching using new technologies, especially interactive whiteboards and netbooks, in Czech schools. The objective was observation of teaching mathematics, methods of using interactive whiteboards and netbooks in mathematics lessons at secondary schools participating project Education 21. Evaluation and conclusions are based on analyzes of lessons recorded in the academic year 2009/2010 and 2010/2011, which were investigated and further divided into shorter stories in case that interactive whiteboard or netbook was used in some way. I watched purpose and the way of use of interactive whiteboard or netbook in the episodes, then the material which this technology was used with the aid of and who worked with interactive whiteboard. Some episodes can serve as an example of "good" or interesting way of working with the IWB and NTB in mathematics lessons, or they can be an inspiration for other mathematics teachers but also teachers of other subjects. Keywords: interactive whiteboard (IWB), netbook (NTB), interactive textbook - e- books, applet, mathematics, Education 21, smart notebook, videos.
