Popular music as motivating element and means of acquiring listening skills in English language teaching at B1 level
Popularní hudba jako motivační prvek a prostředek rozvoje poslechové dovednosti u studentů anglického jazyka na úrovni B1
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/42577Identifikátory
SIS: 79453
Kolekce
- Kvalifikační práce [18093]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Červinková Poesová, Kristýna
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - biologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
14. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Poslechová dovednost, hudební aktivita, motivace, poslech písní, texty písníKlíčová slova (anglicky)
Listening comprehension skill, song activities, motivation, listening to songs, lyricsTato diplomová práce se zabývá využitím hudby a písní ve vyučování anglického jazyka na úrovni B1. Jejím cílem je analýza hudebních aktivit prezentovaných v různých zdrojích, vytvoření dalších hudebních aktivit, jejich pilotáž v praxi a následná evaluace. Práce je rozdělena do pěti kapitol. Teoretická část se věnuje poslechové dovednosti, jejímu vztahu k ostatním jazykovým dovednostem, její definici, jejími principy, přístupy k výuce jazykových dovedností a zdroji poslechových aktivit. Dále podává popis jazykových dovedností na úrovni B1 a uvádí důvody proč používat písně k rozvoji poslechových dovedností. V poslední části představuje alternatívní použití hudby a písní a klasifikaci hudebních aktivit. Praktická část zahrnuje analýzu hudebních aktivit ze třech různých učebnic pro středně pokročilou úroveň a porovnává je s hudebními aktivitami z jiných zdrojů. Výzkum se zaoberá aplikaci vybraných hudebních aktivit v praxi, a jak je studenti vnímají. Klíčová slova: Poslechová dovednost,hudební aktivita, motivace, poslech písní, texty písní
This diploma thesis deals with the use of music and songs in teaching English as foreign language at B1 level. Its aims are the analysis of the song activities presented in various sources, creating the song activities, their pilotage in the classroom and subsequent evaluation. It is divided into five chapters. The theoretical part deals with listening comprehension as a skill, its relation to other skills, its definitions, reasons for teaching listening comprehension, its principles, approaches towards teaching listening comprehension and sources of listening comprehension activities. Furthermore, the development of language skills at intermediate level is presented and the essential parts introduces reasons for using songs in the development of listening comprehension skills, alternative use of music and songs and classification of song activities. The practical part covers the analysis of the song activities presented in three different course books at intermediate level and their comparison with the song activities presented in other sources. The research examines the application of the chosen song activities in practice and students' perception of them. . Key words: Listening comprehension skill, song activities, motivation, listening to songs, lyrics