Agresivní chování u dětí s poruchou autistického spektra
Aggressive behavior in children with autistic spectrum disorder
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/41892Identifikátory
SIS: 103586
Katalog UK: 990015012890106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kucharská, Anna
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie a speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
13. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Autismus, agresivní chování, problémové chováníKlíčová slova (anglicky)
Autism, aggression, problem behaviorTato bakalářská práce se zabývá agresivním chováním u dětí s poruchou autistického spektra. V rámci diagnóz poruch autistického spektra se vyskytuje poměrně široká škála projevů agresivního chování. Naším cílem bylo zjistit, o jaké projevy se jedná a v jaké míře se vyskytují. Práce byla rozdělena na dvě části, na část teoretickou a část výzkumnou. V teoretické části jsme se zabývali otázkou problémového chování, především pak agresivním chováním. Dále jsme se věnovali problematice poruch autistického spektra, klasifikaci jednotlivých diagnóz, historickému vývoji autismu a rozborem jednotlivých oblastí (triádou), které jsou narušeny. Ve výzkumné části prezentujeme provedený empirický výzkum zaměřený na zjištění projevů agresivního chování u dětí s poruchou autistického spektra. Potřebná data jsme získali prostřednictvím dotazníkového šetření. Jako soubor respondentů jsme zvolili rodiče dětí s poruchou autistického spektra.
The bachelor thesis addresses the aggressive behaviour with children with autism spectrum disorder. A relatively wide range of manifestations of aggressive behaviour can be observed within the diagnoses of autism spectrum disorder. The aim of this thesis was to identify these manifestations along with their appearance rate. The thesis is devided into two parts - a theoretical one and an empirical one. The theoretical part deals with the question of problematic behaviour, mainly aggressive bahaviour. It further describes the autism spectrum disorder, classification of diagnoses, historical development of autism and the so called autism triad of impairments. The empirical part of the thesis presents a research aimed at identification of aggressive behaviour manifestations with children with autism spectrum disorder. The data were collected through a questionaire. The participant group was selected as parents of children with autism spectrum disroder.
