Integrace žáka s Aspergerovým syndromem na I. stupni základní školy - problémové oblasti
Integration of pupil with Asperger syndrome in Primary school - problematic issues
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/41542Identifiers
Study Information System: 106550
CU Caralogue: 990015012850106986
Collections
- Kvalifikační práce [19359]
Author
Advisor
Referee
Valentová, Lidmila
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
13. 9. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
problémové chování, Aspergerův syndromKeywords (English)
problem behavior, Asperger syndromv českém jazyce Tato bakalářská práce se zabývá integrací žáka s Aspergerovým syndromem na běžné základní škole a jeho problémovým chováním v daných oblastech v době vyučování a volnočasových aktivitách. Toto téma má na základě teoretických poznatků, postřehů z praxe a dále uvedením konkrétních případů přiblížit danou problematiku, která je v dnešní době čím dál častěji zmiňována a řešena. Klíčová slova Porucha autistického spektra, autismus, Aspergerův syndrom, problémové chování
v anglickém jazyce This thesis deals with the integration of pupils with Asperger syndrome in mainstream school and problem behavior in these areas during school hours and leisure activities. This theme is based on theoretical knowledge, insights from practice and indicating specific cases to bring the issue, which is nowadays increasingly mentioned and addressed Klíčová slova autistic spectrum disorder, autism, Asperger syndrome, problem behavior