Show simple item record

Educational specifics of pupils with autism
dc.contributor.advisorŠiška, Jan
dc.creatorJiříková, Adéla
dc.date.accessioned2017-05-07T01:23:58Z
dc.date.available2017-05-07T01:23:58Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/41509
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá edukačními specifiky u žáků s autismem. V úvodu práce přibližuje autorka základní oblasti postižení u poruch autistického spektra (PAS) a základní metody, které se při práci s jedinci s těmito poruchami používají. Práce přináší i stručný vhled do systému vzdělávání žáků a studentů s PAS v České republice. Jádro práce tvoří popis TEACCH programu, který je v současnosti považován za nejúčinnější metodu práce s jedinci s autismem. Součástí bakalářské práce je průzkum, který byl proveden mezi pedagogy a rodiči žáků Mateřské školy speciální, Základní školy speciální a Praktické školy ELPIS, ve které jsou při práci s žáky s PAS uplatňovány principy TEACCH programu. Při průzkumu byla využita metoda strukturovaného rozhovoru. Cílem šetření bylo zjistit, do jaké míry se u šesti konkrétních žáků liší způsob zacházení ve škole a doma a jaký vliv na ně případné odlišnosti mají. Zjištěné výsledky mají ukázat výhody a slabiny aplikace TEACCH programu v České republice, dále mají ilustrovat míru spolupráce rodiny a školy a mohou se tak stát inspirací pro rodiče i pedagogy.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with educational specifics of autistic pupils. In the beginning, the author describes the elemental areas of disorders within the Autism Spectrum Disorders (ASD) and the basic methods applied on work with such disordered individuals. The thesis also briefly presents the system of education of pupils and students with ASD in the Czech Republic. The core of the thesis is constituted by a description of TEACCH Program, which is thought to be the most effective method within the work with autistic students. There is also a research attached to the paper, which is grounded on informations gained from teachers and parents of pupils of the Special nursery school, Special primary school and Special school of ELPIS, where the ASD pupils are handled according to the principles of TEACCH Program. The survey was made by using the method of structured conversation and there were six subjects of the research, six particular pupils. The aim of the research was to find out, how much the treatment in school and at home varies and how are the six subjects influenced by this differences. The results should point out advantages and weaknesses of the application of TEACCH Program in the Czech Republic, show the degree of cooperation between family and school and also can serve as an inspiration for...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectporuchy autistického spektracs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectTEACCH programcs_CZ
dc.subjectstrukturované učenícs_CZ
dc.subjectvizualizacecs_CZ
dc.subjectindividuální přístupcs_CZ
dc.subjectspolupráce rodiny a školycs_CZ
dc.subjectAutism Spectrum Disordersen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectTEACCH Programen_US
dc.subjectstructured educationen_US
dc.subjectvisual supporten_US
dc.subjectindividual approachen_US
dc.subjectcooperation between family and schoolen_US
dc.titleEdukační specifika u žáků s autismemcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-19
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId106952
dc.title.translatedEducational specifics of pupils with autismen_US
dc.contributor.refereeŠumníková, Pavlína
dc.identifier.aleph001504422
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Pedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá edukačními specifiky u žáků s autismem. V úvodu práce přibližuje autorka základní oblasti postižení u poruch autistického spektra (PAS) a základní metody, které se při práci s jedinci s těmito poruchami používají. Práce přináší i stručný vhled do systému vzdělávání žáků a studentů s PAS v České republice. Jádro práce tvoří popis TEACCH programu, který je v současnosti považován za nejúčinnější metodu práce s jedinci s autismem. Součástí bakalářské práce je průzkum, který byl proveden mezi pedagogy a rodiči žáků Mateřské školy speciální, Základní školy speciální a Praktické školy ELPIS, ve které jsou při práci s žáky s PAS uplatňovány principy TEACCH programu. Při průzkumu byla využita metoda strukturovaného rozhovoru. Cílem šetření bylo zjistit, do jaké míry se u šesti konkrétních žáků liší způsob zacházení ve škole a doma a jaký vliv na ně případné odlišnosti mají. Zjištěné výsledky mají ukázat výhody a slabiny aplikace TEACCH programu v České republice, dále mají ilustrovat míru spolupráce rodiny a školy a mohou se tak stát inspirací pro rodiče i pedagogy.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with educational specifics of autistic pupils. In the beginning, the author describes the elemental areas of disorders within the Autism Spectrum Disorders (ASD) and the basic methods applied on work with such disordered individuals. The thesis also briefly presents the system of education of pupils and students with ASD in the Czech Republic. The core of the thesis is constituted by a description of TEACCH Program, which is thought to be the most effective method within the work with autistic students. There is also a research attached to the paper, which is grounded on informations gained from teachers and parents of pupils of the Special nursery school, Special primary school and Special school of ELPIS, where the ASD pupils are handled according to the principles of TEACCH Program. The survey was made by using the method of structured conversation and there were six subjects of the research, six particular pupils. The aim of the research was to find out, how much the treatment in school and at home varies and how are the six subjects influenced by this differences. The results should point out advantages and weaknesses of the application of TEACCH Program in the Czech Republic, show the degree of cooperation between family and school and also can serve as an inspiration for...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV