dc.contributor.advisor | Šiška, Jan | |
dc.creator | Jiříková, Adéla | |
dc.date.accessioned | 2017-05-07T01:23:58Z | |
dc.date.available | 2017-05-07T01:23:58Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/41509 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá edukačními specifiky u žáků s autismem. V úvodu práce přibližuje autorka základní oblasti postižení u poruch autistického spektra (PAS) a základní metody, které se při práci s jedinci s těmito poruchami používají. Práce přináší i stručný vhled do systému vzdělávání žáků a studentů s PAS v České republice. Jádro práce tvoří popis TEACCH programu, který je v současnosti považován za nejúčinnější metodu práce s jedinci s autismem. Součástí bakalářské práce je průzkum, který byl proveden mezi pedagogy a rodiči žáků Mateřské školy speciální, Základní školy speciální a Praktické školy ELPIS, ve které jsou při práci s žáky s PAS uplatňovány principy TEACCH programu. Při průzkumu byla využita metoda strukturovaného rozhovoru. Cílem šetření bylo zjistit, do jaké míry se u šesti konkrétních žáků liší způsob zacházení ve škole a doma a jaký vliv na ně případné odlišnosti mají. Zjištěné výsledky mají ukázat výhody a slabiny aplikace TEACCH programu v České republice, dále mají ilustrovat míru spolupráce rodiny a školy a mohou se tak stát inspirací pro rodiče i pedagogy. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis deals with educational specifics of autistic pupils. In the beginning, the author describes the elemental areas of disorders within the Autism Spectrum Disorders (ASD) and the basic methods applied on work with such disordered individuals. The thesis also briefly presents the system of education of pupils and students with ASD in the Czech Republic. The core of the thesis is constituted by a description of TEACCH Program, which is thought to be the most effective method within the work with autistic students. There is also a research attached to the paper, which is grounded on informations gained from teachers and parents of pupils of the Special nursery school, Special primary school and Special school of ELPIS, where the ASD pupils are handled according to the principles of TEACCH Program. The survey was made by using the method of structured conversation and there were six subjects of the research, six particular pupils. The aim of the research was to find out, how much the treatment in school and at home varies and how are the six subjects influenced by this differences. The results should point out advantages and weaknesses of the application of TEACCH Program in the Czech Republic, show the degree of cooperation between family and school and also can serve as an inspiration for... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | poruchy autistického spektra | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | TEACCH program | cs_CZ |
dc.subject | strukturované učení | cs_CZ |
dc.subject | vizualizace | cs_CZ |
dc.subject | individuální přístup | cs_CZ |
dc.subject | spolupráce rodiny a školy | cs_CZ |
dc.subject | Autism Spectrum Disorders | en_US |
dc.subject | education | en_US |
dc.subject | TEACCH Program | en_US |
dc.subject | structured education | en_US |
dc.subject | visual support | en_US |
dc.subject | individual approach | en_US |
dc.subject | cooperation between family and school | en_US |
dc.title | Edukační specifika u žáků s autismem | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-09-19 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 106952 | |
dc.title.translated | Educational specifics of pupils with autism | en_US |
dc.contributor.referee | Šumníková, Pavlína | |
dc.identifier.aleph | 001504422 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Pedagogy | en_US |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se zabývá edukačními specifiky u žáků s autismem. V úvodu práce přibližuje autorka základní oblasti postižení u poruch autistického spektra (PAS) a základní metody, které se při práci s jedinci s těmito poruchami používají. Práce přináší i stručný vhled do systému vzdělávání žáků a studentů s PAS v České republice. Jádro práce tvoří popis TEACCH programu, který je v současnosti považován za nejúčinnější metodu práce s jedinci s autismem. Součástí bakalářské práce je průzkum, který byl proveden mezi pedagogy a rodiči žáků Mateřské školy speciální, Základní školy speciální a Praktické školy ELPIS, ve které jsou při práci s žáky s PAS uplatňovány principy TEACCH programu. Při průzkumu byla využita metoda strukturovaného rozhovoru. Cílem šetření bylo zjistit, do jaké míry se u šesti konkrétních žáků liší způsob zacházení ve škole a doma a jaký vliv na ně případné odlišnosti mají. Zjištěné výsledky mají ukázat výhody a slabiny aplikace TEACCH programu v České republice, dále mají ilustrovat míru spolupráce rodiny a školy a mohou se tak stát inspirací pro rodiče i pedagogy. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis deals with educational specifics of autistic pupils. In the beginning, the author describes the elemental areas of disorders within the Autism Spectrum Disorders (ASD) and the basic methods applied on work with such disordered individuals. The thesis also briefly presents the system of education of pupils and students with ASD in the Czech Republic. The core of the thesis is constituted by a description of TEACCH Program, which is thought to be the most effective method within the work with autistic students. There is also a research attached to the paper, which is grounded on informations gained from teachers and parents of pupils of the Special nursery school, Special primary school and Special school of ELPIS, where the ASD pupils are handled according to the principles of TEACCH Program. The survey was made by using the method of structured conversation and there were six subjects of the research, six particular pupils. The aim of the research was to find out, how much the treatment in school and at home varies and how are the six subjects influenced by this differences. The results should point out advantages and weaknesses of the application of TEACCH Program in the Czech Republic, show the degree of cooperation between family and school and also can serve as an inspiration for... | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015044220106986 | |