Informovanost pedagogů o významu korekce sedu a ergonomii pracovního místa
Informing teachers about the importance of correct seating and ergonomic vork space
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/41200Identifikátory
SIS: 107652
Kolekce
- Kvalifikační práce [19087]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mlčková, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
5. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
korigovaný sed, ergonomie, pracovní místo, ergonomický nábytekKlíčová slova (anglicky)
corrected sitting position, ergonomics, work place, ergonomic furnitureSOUHRN Název práce: Informovanost pedagogů o významu korekce sedu a ergonomii pracovního místa. Vymezení problému: Tato práce se věnuje informovanosti pedagogů základních škol, pedagogů speciálních škol a studentů pedagogických fakult o významu korekce sedu žáků ve školních lavicích, jejich informovanosti o vhodném ergonomickém edukačním nábytku do škol a znalostem správných podmínek pro dosažení korigovaného sedu. Zdůvodnění: Děti ve školách mají často problémy s korigovaným sedem a učitelé mnohdy neznají aspekty správného držení těla vsedě a tomuto problému nevěnují žádnou pozornost. Jednou ze základních podmínek správného motorického vývoje a vytvoření předpokladů pro školní práci je právě korigovaný sed, který je nutné ve školách využívat. Cíl práce: Cílem práce je zjistit, zda a do jaké míry jsou pedagogové na školách informováni o nutnosti využití korigovaného sedu při školní práci, zda znají aspekty správného držení těla vsedě a zda jsou informováni o možnostech využívání ergonomického nábytku. Metodologie: Práce byla zpracována jako analytická studie. Ve výzkumu bylo využito dotazníků, které byly vyplněny pedagogy základních škol, speciálními pedagogy a asistenty pedagogů na speciálních školách a studenty učitelských oborů pedagogických fakult. Dotazníky byly následně zpracovány a vyhodnoceny. Po...
Title: Informing teachers about the importance of correct seating and ergonomic work space. Problem definition: This dissertation addresses Basic and Special School teachers' and Teachers College students' level of awarness about the meaning of Corrected sitting position and their knowledge of suitable ergonomic, educational school furniture and the conditions for achieving the right Corrected sitting position. Reasoning: Children at schools often have problems with corrected sitting and teachers often don't know the aspects of right body-control. They also very often pay no or very little attention to this problem. Corrected sitting position, which is necessary to be applied in schools, is one of the fundamental pre-requisite of right kinetic advancement and creation of premises for school work. Dissertation objectives: Purpose of this dissertation is to find out what is the teachers' level of awareness about the necessity of using Corrected sitting position at schools and aspects of the right body-control and how much they know about the possibilities of using ergonomic educational furniture. Methodology: This dissertation is a analytical study. I work with the findings from questionnaires filled in both by Basic and Special School teachers and Teachers College students. After processing and...