Forma kaligrafického přepisu/ kaligrafie jako gesto ve výtvarném umění
Calligraphic Form of the Transcript/ calligraphy as a gestore in the visual
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40724Identifikátory
SIS: 106305
Katalog UK: 990014694130106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Sedlák, Michal
Oponent práce
Bláha, Jaroslav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
29. 5. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
historie, vliv kaligrafie na umění, spojení hudby a následného gesta, rozvoj dětského chápání výtvarného umění prostřednictvím huby a použití neobvyklých výtvarných nástrojůKlíčová slova (anglicky)
history, the influence of calligraphy on the art, music and subsequent gestures,developing children's understanding of art through the use of unusual art tools and musicSailerová, A.: FORMA KALIGRAFICKÉHO PŘEPISU/ kaligrafie jako gesto ve výtvarném umění /bakalářská práce/ Praha 2012 - Univerzita Karlova, fakulta výtvarné výchovy, s. 75. Práce je teoretickou studií historie kaligrafie a jejího vlivu na západní malířství. V obsahu je zmiňovaná v kontextu s dualitou hudby a lettrismem. Cílem je poukázat na paralely východní kaligrafie a západního umění (i opačně) a uvést je v souvztažnost s konkrétními umělci. Zaměřena je především na abstraktní umění, které je stejně jako kaligrafie odmocninou skutečnosti a na poválečné tendence, kde se odrazila ve všech svých podobách. Ve výtvarné části jsou zmíněni autoři, kteří se svým radikálním gestem stali inspirací pro vyobrazení výtvarných děl. Závěr tohoto tématu přechází do didaktiky, konkrétně do galerijní edukace a do hodin výtvarné výchovy.
Sailerová, A.:CALLIGRAPHIC FORM OF THE TRANSCRIPT/ calligraphy as a gestore in the visual ATS /bechelor thesis/ Prague 2012 - Charles University, Faculty of education, p. 75. The work is a theoretical study of the history of calligraphy and its influence on Westernpainting. The content is mentioned in context with the music and lettrism duality. The aim is to highlight the parallels Eastern and Western art of calligraphy (reverse) and putthen in correlation with specific artists. It focuses primarily on abstract art, which is the root of calligraphy as well as facts and the post- war trend which was reflected in all its forms. The art of the mentioned authors, who with his radical gesture became the inspiration for the images of art works. The conclusion of this topic goes to the Education, specifically in the education galleryhours and art education.
