Analýza financování přímých nákladů vybraných školských zařízení zřizovaných ÚSC v jednotlivých krajích
Financial Analysis of the Direct Costs of Selected Educational Facilities Established by the ÚSC in Individual Regions Funded from the State Budget
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40722Identifiers
Study Information System: 113803
Collections
- Kvalifikační práce [19347]
Author
Advisor
Referee
Nosková, Lenka
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
School Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
28. 5. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Řešení otázek financování, je nedílnou součástí každé řídící práce. Pro co nejpřesnější zjištění jak danou situaci řešit, je třeba vypracování složitých analýz. V oblasti školství jsou tyto analýzy prováděny na různých stupních školského systému, avšak oblast nepedagogických pracovníků, konkrétně pracovníků školního stravování, je mírně opomíjena. Proto se domnívám, že provedení analýzy financování přímých nákladů vybraných školských zařízení zřizovaných ÚSC v jednotlivých krajích, může být ukázkou toho, jak se přímé náklady vyvíjejí. Tímto způsobem získají pracovníci daných krajů ucelený pohled na problematiku přímých nákladů na zařízeních školního stravování. Výstupem by mělo být naznačení kroků, které pomohou řešit otázku financování přímých nákladů a ukážou další formy dofinancování v této oblasti.
Solving the issues of financing is an integral part of every managerial work. For the most accurate finding how to deal with the given situation, developing of complex analyzes is necessary. In the area of education, these analyzes are performed at different stages of the education system, but the area of non-teaching staff, school meals workers in particular, is slightly neglected. Therefore, I believe that an analysis of financing the direct costs of selected school facilities established by the ÚSC in each region may be an example of how the direct costs are developing. In this way, employees of those regions will get a comprehensive view of the issue of direct costs on school catering facilities. The result should be an indication of the steps that will help to solve the issue of financing the direct costs and that will show other forms of additional financing in this are