Hodnocení ředitelů základních a mateřských škol zřizovatelem
Establishment's evaluation of primary and pre-primary school's headmasters
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40711Identifikátory
SIS: 113826
Kolekce
- Kvalifikační práce [19128]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Trunda, Jiří
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
28. 5. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
hodnocení pracovníků, systémy hodnocení, kritéria hodnocení, ředitel školy, zřizovatelKlíčová slova (anglicky)
headmasters'evaluation, evaluation systems, evaluation standards, establisherZávěrečná bakalářská práce se zabývá otázkou hodnocení ředitelů základních a mateřských škol. Jejím cílem je prozkoumat a zhodnotit systémy hodnocení náhodně vybraných zřizovatelů a následně porovnat teorii řízení lidských zdrojů s praxí. Teoretická část vychází z poznatků v oblasti moderní personalistiky a seznamuje s problematikou školství jako specifického rezortu. Výzkum je proveden metodou obsahové analýzy náhodně vybraného vzorku dokumentů, které stanovují pravidla pro hodnocení ředitelů základních a mateřských škol. Z analýzy vyplývá, že vytvořit systém, který by obsáhl všechny aspekty práce ředitelů a zároveň vedl k neustálému zlepšování jejich pracovního výkonu, není pro zřizovatele vůbec snadné. Napomoci by tomu mohl manuál k hodnocení ředitelů základních a mateřských škol, který je výstupem této práce a zřizovatelům poskytuje základní informace a doporučení, včetně návrhu hodnotících kritérií.
The work deals with the question of the evaluation of nursery and primary schools' headmasters. The aim is to examine the evaluation systems of the establisher and, subsequently, to compare the theory and the practice of the human resources management. The theoretical part of the work proceeds of the general knowledge in the human resources management and informs about the education system's problems as a specific branch. The research is conducted by the method of the content analysis of the randomly chosen sample of documents. The documents determine rules for the evaluation of nursery and primary schools' headmasters. The research shows that to create a system which could cover all the aspects of headmaster's work and, of course, could lead to the constant improving of their work results, isn't easy for the establishers at all. The manual of headmasters' evaluation - it is the results of this work - could help to make it better. It provides the basic information and advice, including the suggestion of evaluation standards, for the establishers.