Pedagogický projekt regionálnálního charakteru a jeho uplatnění v mateřské škole
Educational projects of regional character and its application in nursery school
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40707Identifiers
Study Information System: 106775
Collections
- Kvalifikační práce [16848]
Author
Advisor
Referee
Mazáčová, Nataša
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Nursery Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
31. 5. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
projekt, plánování, modifikace, historie, informaceKeywords (English)
project, planning, modification, history, informationTato práce pojednává o projektové metodě z několika úhlů pohledu. Nejprve je zaznamenána historie vzniku metody a osobnosti, které se zasloužili o její vznik a rozšíření ve světě i u nás. Těmito osobnostmi jsou John Dewey, William Heard Kilpatrick a Ida Jarníková. V práci je zachycen současný pohled na projektové vyučování ve školách. Následuje kapitola věnovaná Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání. Poslední kapitola teoretické části je věnována historickému tématu konkrétního pedagogického projektu, který bude zpracován v praktické části práce. Praktická část začíná zformulováním cílů a vytyčením výzkumných otázek. Nalezneme zde metody výzkumu, které budou použity ke zjištění dosažených výsledků. Metody jsou: příprava, ověření a evaluace pedagogického projektu se zúčastněným pozorováním a reflektováním situací, dotazník pro učitelku, dotazník pro rodiče a řízený individuální rozhovor s dětmi. Dále se práce věnuje samotnému pedagogickému projektu na téma regionální historie se zaměřením na vznik a počátek regionu, spojený s husitstvím. Po ukončení projektu jsou zaznamenány výzkumné metody a výsledky k nimž se na jejich základě došlo. Výsledky výzkumů ukazují, že projektovou metodu můžeme také použít u dětí předškolního věku. Nejedná se o projektovou metodu v její naprosto...
This thesis deals the project method in several points of view. First there is recorded the history of the method of the personalities and the formation in the thesis, which was merited of its formation and expansion all over the world. These personalities are John Dewey, William Heard Kilpatrick and Ida Jarníková. In the thesis is described current view of the project of teaching in the schools. The next chapter is devoted to the Framework Educational Program for the preschool education. The last chapter of the theoretical part is devoted to the historical topic of the specification pedagogical project which will be processed in the practical part of this thesis. The thesis practical part starts with the formulation of the thesis objectives and the determination of the research questions. We will find the methods of the research in this thesis. These methods will be used to find the results. These methods are: The preparation, the verification and the evaluation of the pedagogical project with the participant observation and reflecting the situations, the questionnaire for the teacher and the questionnaire for parents and controlled individual interview with children. Then the thesis is devoted to the pedagogical project on the theme of regional history with focusing of the formation and the...